Ocado gaat aparte webwinkels openen en fors uitbreiden in onder meer dierproducten, babyartikelen en de categorieën health & beaty en home & garden. De Britse websupermarkt gaat de concurrentie aan met webwarenhuizen als Amazon en met specialisten als Mothercare en Boots.
CEO Tim Steiner wil Ocado transformeren ‘van een supermarkt naar een hypermarkt’, schrijft Retail Week. In die hypermarkt komt ruimte voor verschillende specialisten, met eigen domeinen. De eerste specialist store moet in de eerste helft van volgend jaar open gaan.
Nieuw magazijn
Ocado stelt shoppers straks in de gelegenheid boodschappen in verschillende webwinkels gezamenlijk te laten bezorgen, zoals Albert dat in ons land doet voor de formules Albert Heijn, Etos en Gall & Gall. De Britse websuper heeft 5 miljoen pond vrijgemaakt om een nieuw magazijn te bouwen voor het extra aanbod.
Zwarte cijfers
Ocado, dat samenwerkt met de supermarktketen Waitrose, startte tien jaar geleden als eerste Britse pure player in boodschappen. In 2010 ging het bedrijf de beurs op, waarna Ocado tientallen miljoenen ponden zag verdampen. Vorig jaar schreef Ocado voor het eerste zwarte cijfers. Steiner benadrukt dat de omzet zich nog altijd goed ontwikkelt: ‘De enige die stelt harder te groeien online is Sainsbury’s (Britse supermarktketen, red.), maar zij hebben geen geverifieerde cijfers naar buiten gebracht.’
Ocado deed dat deze week wel (pdf). In het afgelopen halve boekjaar werd een omzet van 332,3 miljoen pond gerealiseerd, 12 procent meer dan in dezelfde periode een jaar eerder.
Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
Britse websuper Ocado komt met nieuwe webwinkels
Je kunt niet meer reageren op dit artikel.