Twinkle | Digital Commerce

Geen fysieke winkels voor Greetz

2018-06-27
980550
  • [nieuws]
  • 1:03

Een stenen vestiging voor Greetz gaat er nooit komen: de online cadeaushop is en blijft een pure player. ‘Een pop-up store in de week voor Valentijnsdag, dergelijke varianten in het straatbeeld – maar daar blijft het bij.’

Dat stelde ceo Niek Veendrick tijdens What’s Going on in (R)etailing?! in Utrecht. Op de vraag of pure players in de toekomst ook fysieke winkels zouden moeten openen, antwoordt Veendrick ‘volmondig ja!’, maar voor zijn Greetz is dat niet het geval. ‘Ons assortiment bestaat voor een belangrijk deel uit versproducten, dus willen we zo dicht mogelijk op de kweker zitten. Bij fysieke verkooppunten wordt dat lastig.’

Same day tot 16:00

Greetz heeft zijn omzet de afgelopen drie jaar verdubbeld en is dat ook dit jaar van plan, aldus de ceo. Veendrick: 'Bij elke order hebben we niet één, maar twee klanten: besteller en ontvanger.' De nummer 50 van de Twinkle100 scoort een NPS van 'tegen de 50'. Onlangs verlegde Greetz het cut off-tijdstip voor same day delivery van 13:00 naar 16:00; die ontwikkeling wordt mede ondersteund door een samenwerking met ComServe.