VidaXL blaast in de bus. Een half jaar na zijn televisiedebuut kondigt de Twinkle100-speler nieuwe marketinginspanningen aan om de bekendheid te vergroten. ‘Repetitie is het sleutelwoord.’
Behalve met de bedrijfsnaam wil vidaXL heel Holland kennis laten maken met de unique selling points van de onderneming. De campagne met de payoff: ‘kan niet? echt wel!’, krijgt een vervolg op televisie (dit keer ook met zogenoemde tag-ons en billboard-advertenties), radio en social media.
Dynamische etalages
Daarnaast maakt vidaXL zijn entree in winkelstraat, zij het op schermen; het e-commerce bedrijf ging in zee met Windowsketch, een medianetwerk voor digital out of home. Op honderden A-locaties worden de komende weken dynamische advertenties getoond, om een ‘zo breed mogelijke doelgroep’ aan te spreken.
‘Meerdere contactmomenten via verschillende kanalen is cruciaal’, verklaart marketingmanager Linn Hallgren daarbij. Sleutelwoord: repetitie.
Snel groeiend
VidaXL behoort tot de snelst groeiende e-commerce bedrijven van ons land. Op basis van onderzoek en gesprekken met producenten laat de onderneming producten fabriceren onder de eigen naam. Het aanbod is uiterst divers, van opblaasbare kano’s tot betonmolens en van poefs tot pneumatische uitdeukers met glijhamer. ‘We stellen onszelf altijd drie vragen’, zei de commerciële voorman Kijo Oudshoorn eens over het concept. ‘Kunnen we producten kopen? Kunnen we ze verkopen? En, is er markt?’ De ene keer is vidaXL concurrerend op prijs, de andere keer op de productopties, weer een andere keer op het verpakkingsvolume (en daarmee de verzendkosten).
Marktplaats
VidaXL timmert ook internationaal hard aan de weg. De onderneming, die zelf veel op marktplaatsen verkoopt, biedt andere verkopers tegenwoordig ruimte om hun producten via vidaXL te slijten.
Nu nog een moderne website en ze zijn er helemaal klaar voor.