De reisbeoordelingensite Zoover heeft laten weten dat het de mogelijkheden voor webverkoop van reizen overweegt. Momenteel is Zoover een mediabedrijf dat leeft van adverteerders, maar door de overname van Tjingo.nl door het Duitse HolidayCheck beraadt Zoover zich op maatregelen.
Door de overname begin april en de daarmee gemoeide licentie op Holidaycheck.nl heeft het management van Tjingo namelijk de beschikking over 6 miljoen vakantiebeoordelingen. Holidaycheck.nl is daarmee in één klap de grootste Nederlandse vakantiebeoordelingensite, waarop direct (pakket)reizen kunnen worden geboekt.
Bas Rasker, grootaandeelhouder van Zoover, laat aan TravMagazine weten dat e-commerce in de nabije toekomst ook voor Zoover een serieuze optie is. ‘Om onze leidende positie in Nederland te behouden, moeten we wel actief blijven. HolidayCheck doet reviews, maar is ook een e-commerce bedrijf, net als Tjingo. Wij overwegen eveneens reizen te gaan verkopen. We bekijken nu alle voor en tegens.’
Volgens onderzoek van GfK bezoekt tweederde van de Nederlandse reizigers voor of tijdens het boeken Zoover.nl, aldus Rasker. ‘Onze naamsbekendheid is met 90 procent erg hoog in tegenstelling tot bijvoorbeeld HolidayCheck. Eigen reisverkoop lijkt een logisch vervolg, maar we koesteren onze relaties in de reiswereld.’
Bron: TravMagazine
Zoover bekijkt mogelijkheden online reisverkoop
2012-04-10T12:19:00
2017-05-27
180101
Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
Zoover bekijkt mogelijkheden online reisverkoop
Je kunt niet meer reageren op dit artikel.