Twinkle | Digital Commerce

Fashionchick organiseert fysieke sample sale

2017-05-27
180101
  • 1:07

Fashionchick gaat iets nieuws doen. Zaterdag presenteert de site een uitverkoopactie. Dat doet Fashionchick niet online, maar in de Amsterdamse Westergasfabriek. De ‘Fashionchick Sample Sale’ wordt opgetuigd in samenwerking met dagdealsite Goeiemode.nl.

Fashionchick.nl heeft sinds het voorjaar van 2008 succes met het verzamelen van interessant webwinkelaanbod voor fashionista’s. De social shopping site beschikt zelf niet over voorraad, maar verwijst alleen door naar webwinkels.

SuperTrash, Diesel, Otazu en Blue Blood
Zaterdag gaat Fashionchick.nl voor het eerst zelf producten verkopen onder de eigen vlag. Artikelen van onder andere SuperTrash, Diesel, Otazu en Blue Blood worden aangeboden tegen kortingen van 50 tot 70 procent. De producten komen van Goeiemode.nl, onderdeel van DRKJ Holding, Dat bedrijf werd eind vorig jaar ook eigenaar van 42hrsclub na het faillissement van die besloten winkelclub.

Sanoma Media
Fashionchick is het uitvloeisel van de afstudeerscriptie van Ellen Snijder. Zij vervult thans de functie van marketingmanager bij moederbedrijf No Search. Sanoma Media nam een jaar geleden een minderheidsbelang in No Search. Ook kwam het uitgeefbedrijf een optie tot volledige koop overeen. Sanoma’s performance based director Sander ten Dam en online strateeg Stefan Verkerk kregen een plek in het management.

NB: Ellen Snijder spreekt op De E-commerce Dagen, op 24 en 25 april in de Utrechtse Jaarbeurs.