Twinkle | Digital Commerce

Unilever en Philips starten verkoop op Truus.nl

2017-11-08
316290
  • 1:28

Unilever en Philips bieden voortaan bundelvoordeel op Truus.nl, de online aanbieder van huishoud- en verzorgingsartikelen. Wie meerdere producten koopt, kan flink besparen. 'Zo bieden we ook meerwaarde aan fabrikanten', aldus algemeen directeur Christian van Someren.

Truus.nl werd eind 2010 opgezet door Van Someren en twee compagnons. Producten van Procter & Gable, Van Somerens oude werkgever, zijn sinds de start in de webwinkel te koop. Ook artikelen van andere fmcg-bedrijven (fast moving consumer goods) zijn inmiddels op de site verkrijgbaar, onder meer van Unilever en Philips.

Aanbod moet vraag scheppen
Met die twee bedrijven én met Google heeft Truus.nl een promotiecampagne opgetuigd: Unilever en Philips bieden productcombinaties tegen flinke korting aan op Truus.nl, Google promoot het bundelvoordeel via zijn eigen advertentiekanalen: 'De fmcg-wereld is vrij conservatief', zegt Van Someren tegen Twinkle. 'Google hoopt natuurlijk dat de advertentiebudgetten zich verplaatsen van tv naar online in deze categegorie. Eigenlijk helpen ze het online aanbod te promoten, waardoor de vraag ook zal stijgen. Zalando is ongeveer ook zo te werk gegaan, maar dan met schoenen.'

Kortingscombinaties
Truus.nl biedt bundelvoordeel op verschillende merken uit de Unilever-stal, waaronder Andrélon, Axe, Dove en Omo en op enkele Philips Avent artikelen. Van Someren: 'Wij kunnen allerlei kortingscombinaties bieden en er zo voor zorgen dat bezoekers meer tegelijk aanschaffen. In de fysieke retail krijg je combipakketten op deze schaal niet voor elkaar.'

Gat
De ondernemer wijst erop dat Nederlanders, anders dan bijvoorbeeld Britten, nog slechts 1 procent van de huishoud- en verzorgingsartikelen op internet kopen. 'Truus.nl sprong in het gat dat fysieke retailers open lieten.' De pure player mikt op een online omzet van 100 miljoen euro in 2015, aldus Van Someren afgelopen zomer in een uitgebreid Twinkle-interview.