Zappos heeft een magazine gelanceerd voor gebruikers van de iPad. Zappos Now, zoals het maandelijkse magazine is gedoopt, biedt de mogelijkheid direct aakopen te doen op de tablet. Volgens Zappos besteden lezers gemiddeld veertig minuten aan het digitale tijdschrift.
De iPad-applicatie van Zappos, een Amerikaanse pure player in fashion, werd op 8 december gelanceerd. In het decembernummer staat onder meer een artikel over de kleurtrends in het winterseizoen, een interview met Zappos-styliste Brooke Hyden en een verhaal over online fashion community Lookbook.nu. Verder biedt Zappos Now informatie over reisbestemmingen, algemene stijltrends en een holiday gift guide.
Hieronder ziet u een video ter introductie van Zappos Now, afgekort tot Zn:
Net-a-porter en Asos
Zappos, sinds de zomer van 2009 in handen van Amazon, is niet de eerste grote online retailer die content op de iPad presenteert in de vorm van een magazine. Net-a-porter deed sinds halverwege vorig jaar al iets soortgelijks. De Britse pure player Asos kwam afgelopen augustus met de eerste editie van zijn iPad-magazine.
De Bijenkorf
In ons land lanceerde de Bijenkorf in oktober vorig jaar een speciale versie van zijn iMagazine voor de iPad. De applicatie kreeg twee weken geleden nog een update. Anders dan bij Zappos Now is het nog altijd niet mogelijk om vanuit het iMagazine direct te bestellen.
Zalando, de 'Duitse Zappos', brengt onder andere in ons land het papieren Zalando Magazine uit.
Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
Zappos lanceert magazine met koopoptie voor iPad
Je kunt niet meer reageren op dit artikel.