Deutsche Post DHL investeert in de nieuwe Duitse websupermarkt Allyouneed24, meldt Deutsche-startups.de op basis van anonieme bronnen. Met de samenwerking zou het postbedrijf na bijna een decennium weer direct gaan verdienen aan e-commerce.
Deutsche Post DHL bracht ruim tien jaar geleden Evita.de op de markt, maar verkocht het shoppingplatform in 2002 aan Lycos, waarna het in handen kwam van Become. Volgens Deutsche-startups.de maakt het postbedrijf zich op voor een rentree in het e-commerce speelveld. Uit een recente presentatie (pdf) van Deutsche Post DHL blijkt in ieder geval dat het postbedrijf veel toekomst ziet in de bezorging van verswaren aan Duitse online bestellers:
Christian Heitmeyer
Deutsche Post DHL zou de strategische partner zijn van Allyouneed.24, een websupermarkt waarvan Christian Heitmeyer mede-initiatiefnemer is. Heitmeyer was ook grondlegger van Brands4friends, een besloten shoppping platform dat vorig jaar werd verkocht aan eBay.
Alice.com
De Duitse site van Allyouneed24 is nog niet live, maar Allyouneed24.eu is al wel in de lucht, net als een Facebook-pagina van de toekomstige websupermarkt. Volgens Deutsche-startups.de vertoont Allyouneed24 veel gelijkenissen met het Amerikaanse Alice.com, medio 2009 opgezet als direct online-verkoopkanaal voor levensmiddelenfabrikanten. Allyouneed24 gaat vanaf begin volgend jaar concurreren met onder meer Supermarkt.de, een andere Duitse startup in levensmiddelen.
Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
‘Deutsche Post DHL neemt belang in nieuwe Duitse websuper’
Je kunt niet meer reageren op dit artikel.