Leon Kramer vertrekt na anderhalf jaar als commercieel directeur van Beslist.nl om aan een nieuwe uitdaging te beginnen bij datingsite Pepper. Kramer zegt dat niet Kieskeurig.nl, maar Bol.com de grote concurrent is van Beslist.nl, dat moet uitgroeien tot een webwinkelcentrum.
In Kramer’s tijd is er veel gebeurd bij Beslist.nl, aangejaagd door de komst van Google Shopping, de Panda Update van Google en de marktplaatsinitiatieven van (onder andere) Bol.com: ‘Dat was één winkel, maar met de plaza die ze hebben geopend willen ze uitgroeien tot een webwinkelcentrum. Dat is precies wat wij eigenlijk al zijn, met een aanbod van ruim 3.500 shops', zegt Kramer in zijn laatste uur bij Beslist.nl. 'Intern heb ik altijd al gezegd dat Bol.com onze grootste concurrent is, en niet Kieskeurig.nl of een andere vergelijker.’
Gratis opname, winkelmandje en ShopCaddy
Na de entree van Google Shopping besloot Beslist.nl de deuren open te stellen en webwinkeliers gratis op te nemen. Mede daardoor vervijfvoudigde het aantal aangesloten shops in de anderhalf jaar dat Kramer er zat. ’Inmiddels hebben we 15 miljoen producten op de site staan. We komen binnenkort, ik verwacht volgende maand, met een winkelmandje en we hebben onlangs met ShopCaddy een winkelassistent gelanceerd. De volgende stappen zullen er ook op gericht zijn om consumenten te binden aan Beslist.nl.’
Braakliggen terrein
Kramer verlaat Beslist.nl, dat onlangs nog een bronzen Effie (reclameprijs, case hier in pdf) in de wacht sleepte, om bij RTL Nederland leiding te gaan geven aan datingsite Pepper. ‘Ik zie daar braakliggend terrein waar ik op wil gaan bouwen. Dat zag ik anderhalf jaar geleden ook in de vergelijkingsbranche, maar inmiddels is daar een aardig tuintje aangelegd.’
Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
Kramer bij afscheid Beslist.nl: ‘Bol.com de grote concurrent’
Je kunt niet meer reageren op dit artikel.