Twinkle | Digital Commerce

Webshops only op couponsite DealPulp

2017-11-08
299101
  • 1:17

DealPulp, een jonge kortingssite, heeft zich ten doel gesteld om Amerikaanse koopjesjagers online te laten slagen. Het bedrijf stelt dat webshoppers genegeerd worden in een tijd dat deals bij lokale retailers een hoge vlucht hebben genomen.

DealPulp werd een paar maanden geleden gelanceerd en heeft inmiddels ruim negentigduizend leden, die samen voor bijna een half miljoen aan vouchers kochten. De site toont alleen dagaanbiedingen van online-retailers, waarbij de korting op producten minimaal 50 procent bedraagt. Het voordeel ten opzichte van bijvoorbeeld Groupon en LivingSocial is, zo stellen de initiatiefnemers, dat alle Amerikanen in kunnen gaan op de deals.

Nieuwe bezoekers
Bij verkoop dragen webwinkeliers maximaal de helft van de couponwaarde af aan DealPulp, zegt marketingdirecteur Jess Swain tegen persbureau AFN. Volgens haar biedt DealPulp vooral een manier om nieuwe bezoekers naar een webwinkel te trekken.

'Tunnelvisie'
Swann ontwaart een trend in hyper-localized deals, een constatering die kracht wordt bijgezet door de Instant Deals van LivingSocial en de lancering van Time Bomb Deals, die soms maar een kwartier geldig zijn. ‘Dat is allemaal leuk als je houdt van lokaal’, aldus Swann tegen AFN, ‘maar het heeft veel weg van een tunnelvisie'.

Couponcode
Anders dan bij dagaanbiedingensites als iBood koopt de bezoeker op Dealpulp.com geen product, maar een kortingscode (zie How DealPulp works). Die code blijft minimaal 6 en maximaal 12 maanden geldig. Een minimum aantal intekenaars, zoals Groupon vraagt om een deal doorgang te laten vinden, is bij DealPulp niet nodig.