TNT Post gaat eind volgende maand zelfstandig verder onder de naam PostNL. E-commerce geldt voortaan als kernactiviteit. CEO Harry Koorstra: ‘Ons driezijdige logo staat symbool voor het hart van onze onderneming, waarin post, pakketten en e-commerce centraal staan.’
TNT werkt aan een splitsing van 'postdivisie' TNT Post enerzijds en 'pakketjesdivisie' TNT Express anderzijds. Voor TNT Express, overigens geen bezorger van webwinkelpakketjes, wordt een koper gezocht. De namen van de Amerikaanse giganten UPS en FedEx zingen rond.
TNT Post Pakketservice verdwijnt
De postdivisie, waaronder TNT Post Pakketservice en alle e-commerce activiteiten vallen, gaat zelfstandig verder onder de nieuwe naam. De naam 'TNT Post Pakketservice' verdwijnt per 31 mei in Nederland. In het buitenland zal de naam 'TNT Post' gebruikt gaan worden voor de pakketdiensten, laat het postbedrijf weten bij de veelgestelde vragen over de rebranding.
Grote groepen webwinkeliers krijgen voortaan dus te maken met PostNL, dat het predikaat ‘koninklijk’ mag blijven voeren.
‘Post belangrijke schakel voor e-commerce’
De focus van PostNL ligt op de markten van post, pakketten en e-commerce in Nederland, België, Duitsland, Groot-Brittannië en Italië. Koorstra: ‘De keuze voor post, pakketten en e-commerce vloeit logisch voort uit onze activiteiten. Consumenten bestellen steeds meer goederen online en daardoor zien we ons werk in de bezorging van pakketten, nationaal en internationaal, fors toenemen. Post is een belangrijke schakel voor e-commerce, in de vorm van direct marketing of huis-aan-huis reclame.’
‘Ondersteunen van e-commerce’
De CEO wijst verder op rol die het postbedrijf sinds enige tijd speelt als ‘hoofdaannemer voor e-commerce' projecten, waarbij het retailers heltp online te verkopen: ‘We leggen ons steeds meer toe op het direct ondersteunen van e-commerce, door kant-en-klare webwinkels aan te bieden, of de hele logistiek voor online retailers over te nemen. Onze reputatie als betrouwbaar bedrijf en het feit dat we over het grootste vestigingennetwerk in Nederland beschikken, helpen daarbij. We zien ons bedrijf dan ook als een onmisbare schakel tussen de fysieke en online wereld. We hebben volop kansen om deze verder te ontwikkelen en daarin mee te groeien, nationaal en internationaal.’
Nieuwe naam, nieuw logo maar waarschijnlijk nog steeds de oude vetrouwde slechte service en slechte afhandeling van diensten.
Maar waarschijnlijk gaat wel weer de prijs omhoog om al deze onzin te betalen.
Laat dit bagger bedrijf nu liever eens hun service verbeteren en als er een klacht is het fatsoen hebben die klacht goed op te lossen in plaats van hun klanten voor leugenaar uit te maken.
Voor mij blijft het hetzelfde oude bagger bedrijf dat gewoonweg schijt heeft aan zijn klanten.
@daniel mooi verhaal lekker genuanceerd:-(
Ook wij hebben regelmatig een discussie met TNT maar altijd word er een passende oplossing geboden/gevonden
Daarnaast is het percentage dat fout gaat zeer acceptabel. Minder dan 0,5%
TNT heeft nog steeds één van de betere producten voor BtoC, BtoB is een ander verhaal. Dat is waarom onze keuze nog steeds voor TNT zal zijn.
Ik ben benieuwd wanneer TNT zijn klanten hiervan op de hoogte stelt.....
JP,
waarschijnlijk heeft u een PR-functie bij -nu nog- TNT ?
Misschien beschrijft Daniel het niet op een nette manier maar ik ben het echter wel met hem eens!
TNT heeft echt lak aan zijn klanten, in ieder geval de "kleine klanten" verstuur je minder dan 500 pakketjes per jaar, bv 490....(!!!) dan hoor je in 1x niets meer, offertes die je aanvraagt worden niet verstuurd enz.
Pakketten die geleverd worden als je er niet bent die je dan op moet halen in een compleet ander postcodegbied en dat niet willen (want dat kan natuurlijk wel) veranderen, vanwege de ontzettende slechte service is TNT nu waar hij is.......
Helaas hebben wij als ontwikkelaar ook enkel slechte ervaringen met TNT met diverse accountmanagers en zgn techneuten. Implementatie van de techniek is een drama, handleidingen kloppen niet of je krijgt er meerdere zonder uitleg welke werkt.
Het is echt ongelooflijk jammer dat ze niet echt investeren in goede service en implementatie van hun diensten. Zo moeielijk moet het niet zijn als we kijken naar partijen als UPS, DHL, Selektvracht...
Hadden ze niet eerste post.nl moeten kopen? Nu is het postnl.nl..
Jammer, wij als webwinkel hebben een aantal maanden geleden al de keus genomen niet meer te rekenen op TNT voor onze pakketverzending en zijn oversgestapt naar een andere partij. Voor post heb je weinig andere keus geloof ik...
Ik schat ook niet in dat de service met een nieuwe opzet zal verbeteren, een nieuwe naam zal daar niets veranderen aan de slechte en lakse organisatie. Het loslaten van een divisie misschien wel, dus ben benieuwd. Of naja, eigenlijk niet, ik doe hele goede zaken bij andere partijen. Met de implementatiediensten en modules kan ik weinig over zeggen.
Anderzijds wens ik ze natuurlijk succes en hoop ik dat ze de kans krijgen zichzelf te verbeteren.
Kan iemand mij vertellen waar ik als kleine webwinkelier het beste af ben als klant?
Feestenzo
Wij zijn met onze webshop www.hippefruitmand.nl net overgestapt van TNTpakketservice naar Dynalogic.
We hadden veel klachten door TNT omdat zij tijdens het sorteren te hardhandig omgaan met onze fruitboxen. Gelukkig hebben we d.m.v. onze accountmanager ons contract kunnen opzeggen.
Dynalogic is voor producten die speciale aandacht nodig, denk aan bloemen etc. Daarom zal dit voor Fruitylicious een verbetering zijn!
Geachte dames en heren,
Uw internetconversatie is TNT opgevallen.
Graag zouden wij in contact willen treden omtrent uw problemen. Zou u zo vriendelijk willen zijn om uw gegevens c.q. klacht te mailen naar:
klant.en.kwaliteit@tntpost.nl
In afwachting van uw reactie.
Met vriendelijke groet,
TNT Post Pakketservice
Ondersteunen van e-commerce, dat kan TNT Pakketservice of Postnl het beste doen door de pakketprijzen opnieuw te differentieren. Nu kost een pakket verzenden tot 10 kg een bepaalde prijs, door differentiatie (zoals vroeger) aan te brengen zal het verzenden van pakketten stukken goedkoper kunnen worden met als gevolg wellicht een volumestijging (of wil Postnl dat juist niet?).
Met een zakelijk contract is er wel differentiatie door prijsberekening per kilo.
Geachte TNT Post Pakketservice,
Wellicht handig als u voortaan uw naam erbij zet. Ik neem aan dat het bericht niet door een robot is getypt, maar door iemand met een paspoort (en dus naam). Ook een e-mailadres als klant.en.kwaliteit klinkt meer als vooral.koud.blijven.
Vindt u het nog gek dat uw klanten weglopen? Mailt u mij anders even, dan leg ik het uit op speciaal.voor.tnt@gmail.com
Haha, sterk Dave, de spijker op zijn kop! Ik was ook zo zat van dat anonieme geneuzel (en natuurlijk de veel te hoge tarieven) dat ik al lang geleden ben overgestapt naar een ander postbedrijf. Met een persoonlijk contact, veel betere service en veel lagere prijzen.
Tips:
ABC Mail
bpost
Beste TNT, Ik probeer 2 van mijn problemen nu al sinds 2008 op te lossen maar wordt steeds maar weer voor leugenaar uitgemaakt door jullie.
Gaat b.v. om een verzekerde zending die ik keurig voormeld en aflever op bussiness point. Pakket wordt echter nooit ingescant dus start een navraag op in de veronderstelling: hij is immers verzekerd. wat krijg ik voor een eractie: wij zien geen ingangsscan van de zending dus u heeft hem gewoon niet afgeleverd en we vergoede dus niks. als ik beweer dat ik hem wel heb afgeleverd ben ik een leugenaar volgens jullie. Dat jullie geen mogelijkheid bieden om direct op bussinesspoint een bewijs van aflevering te krijgen en pakje eerst met vrachtwagens naar andere locaties vervoeren voordat het geregistreerd wordt is niet mijn fout.
Of wat van een pakket waarvan jullie erkenen dat jullie het aan een drukke straat zo op de stoep gezet hebben omdat de postbode te lui was een tweede keer te rijden of het op het postkantoor af te leveren.
Daarvoor heb ik nog een claim lopen van ondertussen 900 euro, loopt al lange tijd bij incasso bureau. Los dat nu maar eens op, tot die tijd heb ik niks positiefs over jullie te melden (en dan praat ik nog niet over die honderden andere zaken die ik met jullie heb gehad en nooit afgehandels zijn. of die factuur die ik gister weer kreeg waarop weer onterechte kosten staan....
@Daniel,
Ik begrijp werkelijk niet dat jij een klacht van deze omvang zo lang laat lopen Gewoon een betaling terugtrekken totdat het is opgelost!
Steeds maar weer negatieve berichten het net op gooien gaat zeker geen oplossing bieden, sterker nog het contact zou wel eens kunnen worden verbroken door TNT
Verder schrijf jij "honderden andere zaken" en tevens schrijf jij dat jij de pakketten zelf naar het Bussiness point brengt. Wat is jouw percentage problemen dan wel niet, Of rij jij iedere dag met een vrachtwagen naar het Busseniss point, of overdrijf je een beetje
Mijn advies: bespreek je problemen met je accountmanger. Kom je er niet uit ga hogerop en als laatste middel kan je een betaling terug trekken.
Ik heb ook regelmatig een pittig gesprekje met mijn accountmanager of zijn meerdere.
@TNT/postnl
Wanneer en waar gaan we het gesprek aan om de dienstverlening te verbeteren.
Ik ben daar graag bij, en ik hoop Daniel ook.
Als ondernemer-webwinkeliers begrijpen we dat er discrepantie tussen ambitie en huidige realiteit is.
De uitdaging is deze in te lopen en ook te laten merken aan ons dat het meneens is en niet alleen de grote webwinkels centraal staan.
Ik doe twee constructieve suggesties: 1. Zoek actief de dialoog. Doe er wat (hierboven staat) mee en maak er geen webcare.we.blussen.deze.veenbrand.zonder.naam van. (Dave, briljant) en 2. Verbeter de dagelijkse praktij voor ons, bijv. met een goede, stabiele webversie van Parcelware. Want zo'n primair kern-kernproces zo ouderwets laten... dat is niet 2011 proof.
Succes en als jullie oprecht zijn, zie ik uit naar jullie reactie en help ik jullie op weg (ondanks alle ellende die ik ook heb gehad).
Groet,
Jeroen Lampe
Dave: jij geeft EXACT de juiste woorden !
TNT: Wij (jullie klanten) zijn geen nummers maar nog altijd personen die beslissen met welk bedrijf zij in zee, voor Feestenzo is service een zeer belangrijke eis, TNt biedt geen service, in ieder geval niet voor kleine webwinkels (al groeit www.feestenzo-shop.net uit tot een steeds grotere organisatie!)
Als het u echt opvalt, en u heeft echt gelezen, dan zou u hier geen anoniem berichtje achterlaten.
Ik heb geen behoefte om TNT af te kraken, integendeel, ik wens ook hun het allerbeste maar om nu te vragen om klachten te melden terwijl ik bv aangeef nooit wat van ze te horen, niet na telefonisch contact, niet via mail, niet via webformulier, is wat vreemd. Dat geeft weer aan dat onderlinge communicatie en orde in administratie niet op orde is. naamsverandering, toch jammer dat ze mij bv een postzegelhouder van 8 euro laten kopen met het oude logo erop.....
JP: toch PR-functie bij TNT....? Valt je niet op dat je de enige bent die anders denkt over TNT?
Mensen, bedankt voor de tips!
@JP
Dacht je dat ik niet alles al gedaan heb?
vriendelijke verzoeken bij achteropvolgende accountmanagers, via zakelijke desk, via talloze telefoontjes, via incasso bureau, via twitter account van TNT, nog meer via accountmanager enz.
Betaling terugtrekken heb ik ook al eens gedaan, resultaat was dat mijn account gewoon geblokkeerd werdt omdat er een factuur niet betaald was.
Blijft nu dus enkel nog maar over om continue via openbare kanalen mijn klachten bekend te maken in de hoop dat er zo dan eens een oplossing komt.
@ Feestenzo, Jammer dat jij mijn berichten zo zwart/wit leest
Ik geef ook aan dat er voor TNT nog veel werk te doen is. Ik stel zelfs voor om in gesprek te gaan. Jij schrijft alleen dat je TNT niet wil afkraken maar vervolgesn heb je geen goed woord over voor TNT. En zeuren over een oud logo op een postzegelhouder vind ik toch wel de mooiste.
Het gaat mij om de ongenuanceerde reactie's.
Mijn ervaring is dat in gesprek gaan met mijn accountmanager vaak tot een oplossing leid. Als ik er niet uitkom dan ga ik naar de manager welke verantwoordelijk is voro de accountmanagers. Ik heb inmiddels zelf zijn 06-nummer.
Dat TNT hier nog geen reactie of datum om in overleg te gaan heeft achtergelaten vind ik jammer, en een anoniem bericht zal ook niet helpen.
Maar bel je accountmanager en ga in overleg. Of zoek een andere vervoerder en laat het verder rusten. Zeiken op het WWW is echt te makkelijk en gaat niet voor oplossingen zorgen.
Nog steeds niet werkzaam voor TNT maar gewoon een internet ondernemer die geen betere alternatieven ziet voor TNT. Dat er veel werk gedaan moet woren om alles en iedereen tevreden te stellen.
@TNT pak de handschoen nu toch eens goed op! Iedere persbericht hier op Twinkle zorg voor een discussie over jullie dienstverlening.
Accountmanager maakt mij ook indirect uit voor leugenaar en heeft nu ook al ruim 2 weken niet meer op e-mails van mij gereageerd.
En zeiken op WWW is makkelijk ja, maar zou nog makkelijker zijn als TNT klachten eens gewoon netjes zou oplossen zodat dat zeiken op het WWW niet nodig zou zijn.
Meeste klachten meld ik al niet eens meer bij TNT zelf omdat ze toch niet opgelost worden maar zet ik enkel nog maar op het WWW.
Geachte JP, Daniël en eventueel andere belangstellenden,
TNT Post Pakketservice wil graag met jullie om tafel teneinde de dienstverlening te bespreken. Hierbij willen we jullie uitnodigen op vrijdag 15 april om 12:00 uur in Hoofddorp voor een gesprek.
We verzoeken u contact met ons op te nemen via eerder genoemd e-mailadres. We bellen u terug om verdere details te bespreken.
In afwachting van uw reactie.
Met vriendelijke groet,
E. de Jong
TNT Post Pakketservice
Helaas kan ik er om priveomstandigheden op deze tijd niet bijzijn.
Mocht er verplaatst gaan worden hoor ik dat graag.
Groet JP
Geachte JP,
Om in contact met u te komen wil ik u vragen om een e-mail met telefoonnummer te sturen naar eerder genoemd adres.
In afwachting van uw reactie.
Met vriendelijke groet,
E. de Jong
TNT Post Pakketservice
woensdag of donderdag laten weten dat ik helaas niet kon maar per e-mail wel mijn contact gegegevens doorgegeven.
Nog geen reactie ontvangen en ben benieuwd of die er nog wel komt.
Geen reactie meer van TNT ontvangen.
Blijkt ook gewoon een webcare afdeling te zijn.
TNT was dus niet serieus geintereseerd om met klagers in gesprek te gaan, moest gewoon lijken alsof ze dat wilde.
Zal mijn klachten dus op nog maar wat meer plekken op internet gaan plaatsen.
Ook wij zijn voor onze website www.fruitmandshop.nl overgestapt van TNT naar een regionaal koeriersbedrijf. Veel pakketten bleken niet te traceren. Nog los van alle ellende rond de feestdagen. Wat ons betreft nooit meer TNT...
@Daniel
Nog steeds geen reactie??
Naar aanleiding van dit redactioneel schrijven heb ik omstreeks 12 april jl. contact opgenomen met TNT Post Pakketservice. Men heeft ons keurig geantwoord, diverse zaken zijn doorgenomen en er is zelfs een bezoek afspraak gemaakt. Over TNT's dienstverlening en alter sales kan ik niet anders concluderen dan zeer tevreden te zijn. De door TNT Post Pakketservice afgegeven tarieven zullen nog enigszins bijgeschaafd moeten worden, waar wij zeker vertrouwen in hebben.
Persoonlijk ben ik minder positief over de internationale zendingen welke wij eveneens met DHL, UPS en DPD zouden willen doen omreden voordeliger voor bepaalde bestemmingen dienste te willen inkopen. Indien er een vervoerder arrogant is het DHL wel. In onze beleving verdient TNT een dikke pluim vwb dienstverlening!!
Er wordt veel geklaagd over onjuiste belevering. Steek ook eens hand in eigen boezem. Al onze pakketten met een bestelling buiten Europa worden nl. voorzien van een extra adressticker. Deze adressticker is vooraf, ter goedkeuring, voorgelegd aan de koper. Een koper en/of geadresseerde moet bij ons adressticker goedkeuren. Koper kan adressticker in zijn eigen taal, bijv. Russisch of Koreaans, laten opmaken. Indien men een leveringsadres opgeeft in eigen taal wordt het pakket, naast het TNT verzendbewijs, voorzien van twee extra adresstickers. Vervolgens wordt tevens een export factuur in een extra paklijstenvelop op het pakket geplakt. Wij doen (nog) maar ca. 1.500 pakketten buiten Europa. In het afgelopen jaar zijn van de pakketten, verzonden via TNT, maar twee stuks om onduidelijke redenen retour gekomen. In onze beleving een te verwaarlozen percentage.
@JP
Nee geen reactie ontvangen van TNT op mijn mail met doorgegeven contact gegevens. Niet via de e-mail en niet via de telefoon.
@ Daniel
Dit is inderdaad belachelijk!!
Ik zal het nog eens proberen!
Wordt Vervolgd
@JP
Ik ben ondertussen nog maar ruzie aan het maken met TNT op twitter via TNTPostwebcare en mijn verhaal op meerdere websites aan het plaatsen.
Als ze het niet willen oplossen dan maar anders...
Zoals je weet ben ik tegen online klagen. Maar nu TNT geen enkele reactie geeft begin ik jou te begrijpen.
Ik begijp er werkelijk niets van dat zij dit zo laten escaleren. Ik schat in dat als jij de juiste persoon te spreken krijgt alles in 5 minuten opgelost is.
Dus nogmaals: TNT Pak de handschoen op!!
Aangezien TNT me ook op twitter nu negeerd (kennelijk denken ze dat ze zo van me af komen) ook voor de lezers hier maar een linkje naar 1 van mijn vele ervaringen met TNT: http://www.klachtenoplossing.nl/2011/03/oplichting-en-diefstal-door-tntpost/
Ik blijf door TNT voor leugenaar uitgemaakt worden en willen het verder niet oplossen. dus zal mijn ervaringen maar op internet blijven delen.
overweeg ook om maar een speciale pagina + twitter te starten voor verzameling van alle klachten die ik overal op internet tegenkom.
Voor mij is dit ondertussen een principe zaak, als dit niet opgelost wordt blijf ik er achteraan zitten.
Beste Daniël,
Er is meermaals contact geweest via TNT Post Webcare en daar is alles nogmaals besproken.
Het ging om een tweetal vermiste pakketten uit 2008 en het spijt ons te moeten mededelen dat wij hierin niks meer voor u kunnen betekenen.
Tevens is er met u afgesproken dat er bij klachten rechtstreeks contact kan worden opgenomen met uw accountmanager. Deze kan u eventueel verder helpen in het verbeteren van de dienstverlening van TNT Post Pakketservice.
In de hoop u hierbij voldoende te hebben geïnfomeerd.
Met vriendelijke groet,
E. de Jong
TNT Post Pakketservice
Ja... het gaat om 2 pakketten uit 2008 (zo lang ben ik dus al bezig om een oplossing te krijgen voor 900 euro schade veroorzaakt door TNT).
Ik ben hier herhaaldelijk voor leugenaar uitgemaakt door TNT omdat ze door hun slechte werkwijze beweren dat ik nooit wat heb afgegeven op bussinesspoint.
Mijn huidige accountmanager zegt dat hij niks kan doen hiermee omdat hij er toen nog niet eens werkte.
Mijn vorige accountmanager kon of wilde ook niks doen.
Enige dat TNT in die 3 jaar dus gedaan heeft is mij stelselmatig voor leugenaar uitmaken en zeggen dat omdat ze het nu eenmaal kwijtgemaakt of gestolen hebben voordat het ingescant is ik dus maar pech heb en ik dus het egwoon niet ingeleverd heb voor hun en dat ze dus geen schade willen vergoeden (voor verzekerde zending) maar dus wel mij gewoon hebben laten betalen voor die zendingen.
dat ze niks voor me kunnen doen is dus onzin, ze willen gewoon niks doen voor een klant van wie ze verzekerde zending(en) hebben weggemaakt/gestolen.
Ik leg me daar dus niet bij neer en blijf hier op terugkomen tot er een oplossing is voor die 900 euro schade die TNTPOST / POSTNL veroorzaakt heeft.
Overigens is die schade in praktijk nog vele malen hoger doordat ik door dit geval een goede klant ben kwijtgeraakt die voor meer als 1000 euro per jaar bestelde (afgelopen 3 jaar dus ook nog 3000 euro omzet misgelopen op deze ene klant door TNT.
DUS TNT zeg niet dat ik via accountmanager moet spelen want dat geld voor toekomstige klachten die vanaf nu dan hopelijk wel opgelost worden. Maar deze klacht weigeren jullie nu dus al 3 jaar stelselmatig op te lossen door mij voor leugenaar uit te maken.
Pas als dit is opgelost (deze 900 euro schade dus) en jullie met een oplossing komen ter voorkoming van het kwijtraken/stelen van pakjes tussen moment van afgeven op bussinesspoint en inscannen stop ik met terugkomen op deze kwestie.
En als jullie toch al niet wilde oplossen, waar was die nep uitnodiging om in gesprek te gaan dan voor waarop via e-mail niet meer gereageerd wordt dan?
Dus los eindelijk de door jullie veroorzaakte schade eens fatsoenlijk op!
oja....
het zinnerje "
Er is meermaals contact geweest via TNT Post Webcare en daar is alles nogmaals besproken." klopt dus niet, via webcare is enkel een paar rottige berichtjes op twitter gereageerd waarna snel afgepoeierd werd met: Toch niet weer die kwestie uit 2008?
NEE niet WEER die kwestie uit 2008 maar NOG STEEDS die kwestie uit 2008 omdat jullie nog steeds niet willen oplossen.
Zelfs verzekerde zendingen weigeren ze dus nog te vergoeden, hetzelfde voor zendingen waarbij ze zelf erkennen grof nalatig te zijn geweest.
@Redactie, sluit AUB dit topic.
Het gedram en gezeur van deze meneer Daniël is ons nu wel eens een keer duidelijk.
Gedram en gezeur?
Tja als je van mening bent dat je 900 euro schade veroorzaakt door TNT maar egwoon moet accepteren en daarna moet accepteren dat je voor leugenaar wordt uitgemaakt door dat bedrijf heb je gelijk.
En sluiten van topic is prima, als dit niet opgelost wordt open ik gewoon op 80 andere plekken weer een nieuw topic met mijn klacht.
net zolang tot het opgelost wordt en ze stoppen met mij voor leugenaar uitmaken en dus een oplossing voro hun brakke werkwijze hebben.
En ik krijg nu al gelijk met mijn eerste post in dit topic: Zojuist wordt al bekend dat TNTPost / POSTNL de tarieven de komende tijd met 10 tot 15% gaat verhogen om te verliezen door het teruglopende aantal pakjes / poststukken op te vangen.
Uiteraard... geen klachten van klanten oplossen, pakjes stelen/kwijt maken, klanten voor leugenaar uitmaken, zeer dure naams verandering ondergaan, directe hoge bonus uitkeren en daarom de prijzen maar omhoog gooien.
Daniel,
Ik krijg nu toch sterk de indruk dat jouw verhaal uit je duim gezogen is of in ieder geval door jou sterk aangedikt.
Doordramen als een klein kind maakt jou zeer ongeloofwaardig
Kies voor een andere verzender en neem je verlies, dit gaat tegen jou werken!
Het lijkt allemaal anoniem maar ik ben er inmiddels achter welke webwinkel jij hebt en daar zal ik niet snel meer iets kopen, kies liever voor een partij die zich online professioneel gedraagt.
JP...
dat is heel goed dat je weet van welke webshop ik ben en dat je daar niet meer koopt.
Ik ben dan misschien (deels) annoniem voor de lezers hier maar TNTPost weet precies wie ik ben en kunnen makkelijk contact met me opnemen (zojuist weer een nieuwe klacht op internet geplaatst omdat mijn klant 4 dagen na aflevering een pakje ergens in de tuin terug vond en ook daar keurig mijn naam, telefoonnummer enz bij geplaatst).
Probleem is dat TNT zijn verandwoordelijkheid niet wil nemen, als ze dit egwoon met mij zouden oplossen in plaats van mij een leugenaar et noemen had ik niet steeds hoeven blijven klagen, maar als ze niks oplossen en me negeren moet ik mezelf helaas blijven herhalen.
Maar kennelijk vind jij dat ik het maar moet accepteren dat ik voor leugenaar wordt uitgemaakt en dat ze 900 euro schade niet willen vergoeden terwijl ik wel voor de verzekerde verzending heb moeten betalen.
En kan je verzekeren dat het niet uit de duim gezogen is en ook niet aangedikt, denk dat ik zelfs nog erg voorzichtig ben met enkel deze klacht, zou er nog tientallen kunnen plaatsen, maar die heb ik afgeschreven. Maar deze blijf ik op terugkomen omdat ik het niet accepteer dat ik voor leugenaar uitgemaakt wordt!
In aansluiting op een eerder geplaatste reactie zou het de Twinkle redactie sieren dit topic te sluiten. AUB?
Het gehele verhaal van deze meneer Daniël is langzamerhand te kinderachtig voor woorden én ongeloofwaardig!! Het enige doel van deze zgn. webshop-houder is TNT Post negatief neerzetten. Zoals JP in bovenstaand bericht heeft geschreven een sterk aangedikt verhaal. Ook bij ons gaat wel eens iets mis met een pakketje, om dan gelijk zon circus ervan te maken is in onze beleving zéér onprofessioneel. Wij hebben in ieder geval nog nooit meegemaakt op een onfatsoenlijke wijze door TNT Post te zijn behandeld. In dit geval zou The bird is known by his note, Daniël by his word kunnen opgaan. Als TNT Post zijnde zou ik met grote liefde afscheid nemen van deze webshop-houder!
graag hoor ik waar jullie het op basseren dat mijn verhaal overdreven/aangedikt is.
En ik maak niet direct zo een stennis, heb 3 jaar lang gebrobeerd dit normaal op et lossen maar zonder resultaat, dan blijft enkel deze manier nog over helaas.
en mijn doel is niet TNT negatief neer te zetten maar TNT te bewegen eindelijk eens contact met mij op te nemen en tot een oplossing van mijn klacht te komen.
Laatste excuus om het niet op te lossen is o.a. dat ze na 3 jaar dat allemaal niet meer kunnen controleren wat er gebeurd is. Nee dat is een goede... klacht is namelijk al een paar dagen nadat het gebeurd is ingedient maar is dus nooit serieus wat mee gedaan door TNT en nu komen ze ermee dat ze er niks mee kunnen omdat het al te lang geleden zou zijn.
Daniel,
Het is niet mijn bedoeling TNT op te hemelen en jou neer te halen Sterker nog ik, ik heb aangestuurd op een gesprek, helaas is heeft door omstandigheden nog geen plaats gehad.
Maar het doordrammen gaat echt geen enkel possitief effect hebben voor jou! TNT gaat jou straks als klant afschrijven en dan moet jij het met Selectvracht of erger gaan doen.
TNT heeft zijn nukken en problemen maar net als Frits kom ik er altijd uit als er iets niet goed gegaan is. Mijn accountmanagers (mijn doorn in het oog, 6 account managers in 6 jaar tijd) hebben altijd voor een oplossing gezorgt. Al dan niet met wat druk van mijn zijde (factuur storneren, gespreken met managers, etc.)
Pak je verlies! Doordrammen gaat jou straks enkel ergenis en probelemen geven. Door jezelf openbaar te maken zoals door jou geschreven gaat jou bedrijfsnaam straks met deze negatieve berichten gelinkt worden. Lekker als iemand jou even googled voordat hij wat koopt
Vandaag een mooi voorbeeld met een hosing partij. Deze maakt ook op het WWW stennis met in dit geval klanten
zie hier
hit 5 en 6 bij een zoekactie op zijn naam. Daar word hij en straks jij ook echt niet beter van!
Wees verstandig, en probeer dit niet op het WWW uit te vechten.
Nog even jouw vraag waar ik vandaan haal dat jou verhaal aangedikt is. Eerder schrijf jij
<<<em>Overigens is die schade in praktijk nog vele malen hoger doordat ik door dit geval een goede klant ben kwijtgeraakt die voor meer als 1000 euro per jaar bestelde (afgelopen 3 jaar dus ook nog 3000 euro omzet misgelopen op deze ene klant door TNT.</em>>>
Dat een klant weggaat als zijn pakket niet aankomt ligt niet bij TNT maar bij de oplossing welke jij had kunnen/moeten aandragen om jouw klant tevreden te houden
Eerdere linkje werkt niet
Hier dan
Sinds het bedrijf van naam is veranderd is de service wel achteruit gehold. Je aankoop op internet doet er tegenwoordig drie maal zo lang over om thuis bezorgd te worden. Had je vroeger je pakketje na een dag of twee in huis, nu doet zo'n zelfde pakket er met gemak zes dagen over, terwijl het wel door de webshop op tijd is verstuurt. Als ze geen klanten willen verliezen, zou daar toch iets aan veranderd moeten worden.
Wij doen ongeveer 15.000 pakketjes per jaar bij PostNL (TNT). Wij zijn dan ook zeer tevereden in de samenwerking met hun. Het ServiceTeam van ons lost de meeste problemen dan ook snel op. Verleden jaar was er maar 1 pakket verloren gegaan in Frankrijk. ik moet wel zeggen dat wij wel in Nederland met Alleen huisadres en handtekening versturen. Kost wat maar dan heb je ook wat.