Twinkle | Digital Commerce

Google komt met mobiele deals bij retailers

2017-11-08
180101
  • 1:37

Google gaat mobiele gebruikers van zijn locatiedienst Lattitude aanbiedingen doen op de winkelvloer van partners. Wie mobiel incheckt bij onder meer warenhuisketen Macy’s, kan korting krijgen op de aanschaf van producten.

Google biedt gebruikers van Lattitude pas sinds kort de mogelijkheid om mobiel in te checken op locaties, een toepassing die Foursquare en Facebook al langer bieden. Eerder was het bij Lattitude alleen mogelijk om via location sharing te zien waar vrienden zich bevinden. De check-ins werden pas twee weken geleden toegevoegd aan de iPhone-app van Lattitude.

Rits retailers
Google geeft gas om aansluiting te bieden op het gebied van local deals, aanbiedingen die afhangen van de locatie van gebruikers. Behalve Macy’s heeft Google met een hele rits andere retailketens afspraken gemaakt om de check-in offers in alle Verenigde Staten uit de rollen, waaronder RadioShack, Famous Footwear, PostNet and American Eagle Outfitters.

Status
Anders dan bij bijvoorbeeld Foursquare en Facebook kunnen smartphone-bezitters alleen korting krijgen via Lattitude als ze een bepaalde status hebben bij de retailer in kwestie. Die krijgen ze doorgaans als ze meerdere keren hebben ingecheckt. Hieronder ziet u een voorbeeld van een aanbieding die Lattitude-gebruikers kunnen krijgen op de winkelvloer van American Eagle Outfitters.



Kortingshausse
Google kijkt al langer naar mogelijkheden om een graantje mee te pikken uit de kortingshausse, die zich vooral op mobiel (lokale kortingen) en op sociaal (groepskortingen) gebied manifesteert. Google probeerde vergeefs Groupon in te lijven, waarna het met Google Offers zijn eigen group buying site presenteerde.

LivingSocial en Facebook Deals
Tussen die perikelen door wist Amazon een belang te verwerven in LivingSocial, mondiaal de grootste concurrent van Groupon. LivingSocial, dat experimenteert met Instant Deals, verzekerde zich deze week van nog eens 400 miljoen dollar groeigeld van investeerders, waarmee het zijn entree wil maken in twaalf nieuwe landen. Ondertussen roert ook Facebook zich; binnenkort wordt de lancering verwacht van Facebook Deals, dat focust op social experiences.