Facebook start binnenkort met het faciliteren van dagaanbiedingen op zijn platform Deals. Daarbij zal Facebook focussen op social experiences, zoals met een groep mensen eten in een restaurant. Die sociale component doet Facebook Deals verschillen van Groupon en LivingSocial.
Dat schrijven verschillende Amerikaanse bronnen, waaronder Internet Retailer. De vaktitel sprak met een woordvoerster van Facebook. Zij zegt over Facebook Deals: ‘Het programma, dat de komende weken zal worden gelanceerd, stelt consumenten in staat vouchers te kopen om aan activiteiten deel te nemen samen met vrienden. Dat betekent dat online-retailers niet bij de testfase betrokken zullen zijn.’
Facebook Places
Op dit moment biedt Facebook fysieke retailers de kans klanten bepaalde voordelen te verstrekken als die inchecken via Facebook Places. Binnenkort worden de eendaagse vouchers met ‘social experiences’ aan het in augustus gelanceerde Places toegevoegd..
Dagdeals doorplaatsen
Facebook biedt webwinkeliers vooralopig dus geen mogelijkheden om direct te stunten op het platform, maar het zal aanbiedingen van negen websites die wél zaken doen met webwinkels gaan doorplaatsen: het gaat om Gilt City van de bekende Gilt Groupe en daarnaast om Home Run, OpenTable, Pop Sugar City, KGB Deals, Plum District, Tippr, Reach Local en Zozi, aldus Internet Retailer.
Facebook introduceert vandaag Facebook Deals in vijf Amerikaanse steden. De nadruk van het aanbod ligt op 'things that are best done with friends', zoals Facebooks Emily White vertelt aan The New York Times. Daaronder vallen social experiences als samen een concert bezoeken of samen eten in een restaurant.