Twinkle | Digital Commerce

Hema dweept met AH’s bezorgservice Albert

2017-11-11
265126
  • 1:03

Hema ziet graag dat er een vervoerder opstaat die zich louter bezighoudt met het bezorgen van weborders. Logistiek directeur Alex Jonker mist zo’n specialist. Hij wordt enthousiast van Albert, de bezorgservice van Albert Heijn en zusterketetens Gall & Gall en Etos.

In een interview met Nieuwsblad Transport zegt Jonker over Albert: ‘Ze hebben er business van gemaakt. Wij zouden dan ook een partij verwelkomen die het op die manier zou willen aanpakken. Daarbij moet er een scherpe afweging zijn tussen kosten en dienstverlening. Die uitnodiging ligt er.’

Bijzaak
Jonker stelt dat het afleveren van webwinkelbestellingen voor de huidige logistieke dienstverleners slechts ‘bijzaak’ is. Als ze al opties bieden voor snelle of tijdvakbelevering, dan moet de klant daar naar zijn smaak te diep voor in de buidel tasten. Het is voor Hema geen optie om net als Albert Heijn een eigen bezorgservice te starten, aldus de logistieke directeur: ‘Daarvoor missen wij een fijnmazig netwerk. Wij zijn dan ook aangewezen op de diensten van derden.’

Distributiecentrum
Hema nam afgelopen november een nieuw distributiecentrum in gebruik, van waaruit alleen webwinkelbestellingen worden geleverd.