Twinkle | Digital Commerce

Vershuys zoekt concurrentie met Ah.nl

2017-05-27
212135
  • 1:33

Vershuys, dat online-bestelde versproducten bezorgt in Limburg en Oost-Brabant, wil de vleugels dit jaar uitslaan naar de Randstad. Het bedrijf gaat daar de concurrentie aan met Albert Heijns Ah.nl, dat nauwelijks in Vershuys' huidige afzetgebied bezorgt.

Dat stelt medeoprichter en commercieel directeur Marwin Dekkers vanochtend in Het Financieele Dagblad. De internetondernemer is samen met groentehandelaar Huub Heijer sinds begin 2009 actief met Vershuys.com. Volgens Dekkers lag de jaaromzet op ongeveer zeshonderdduizend euro, een bedrag dat in 2011 moet worden verdubbeld.

Vers van het land
Vershuys verwerkt ongeveer 250 bestellingen per dag. De site richt zich op streekproducten die vers van het land komen. Wie voor 11.00 uur s’ochtends bestelt, krijgt op die dag geoogste producten de volgende dag in huis, is de belofte. Ook afhalen bij één van de verspunten is mogelijk. Door de tussenhandel uit te schakelen zegt Vershuys de consumentenprijzen behapbaar en de eigen marge lucratief te kunnen houden.

Logistieke franchisenemers
De orders op Vershuys.com worden beleverd vanuit Freshpark Venlo. Voor de uitbreiding naar de Randstad gaat Vershuys op zoek naar logistieke franchisenemers aldaar, die distributieruimte beschikbaar stellen.

Compleet boodschappenmandje
Het assortiment van Vershuys beperkt zich tot op heden tot verswaren van zuidelijke telers en een beperkte keus in kruideniersartikelen. Dekkers zegt in het FD te beseffen dat de consument het over drie tot vier jaar ‘niet meer zal pikken dat we geen compleet boodschappenmandje bezorgen'.

Smaak.nl
Vershuys is niet het eerste initiatief dat een stuk marktaandeel van Ah.nl denkt te kunnen afsnoepen. De Newco Food Group, dat zich ook probeert te onderscheiden op verswaren, kondigde vorige zomer de komst van websupermarkt Smaak.nl aan. Dat webadres leidt nu nog naar Culinaireversmarkt.nl.

Truus.nl
Twee voormalige werknemers van Procter & Gamble richten zich juist op de online-verkoop van de non-foodproducten die in de supermarkt te vinden zijn. Zij openden afgelopen maand de websuper Truus.nl.