TNT Post heeft opnieuw een staking aangekondigd. Volgende week woensdag, donderdag en vrijdag wordt er geen brievenbuspost bezorgd. Volgens Wijnand Jongen, directeur van branchevereniging Thuiswinkel.org, zijn webwinkels de pineut.
Hoewel de bezorgers van TNT Post Pakketservice hun werk gewoon weer zullen doen, worden webwinkeliers die brievenbuspost versturen getroffen door alweer de derde staking van het postbedrijf in korte tijd. Jongen: ‘Maar dit heeft een grotere negatieve uitwerking op de perceptie van consumenten. Als ze niet precies weten hoe het zit, zullen ze geen pakjes meer bestellen, bang dat die niet worden bezorgd. Niet iedereen beseft dat er behalve TNT Post ook nog andere aanbieders zijn, die ook de dupe worden van de stakingen.'
Belletje
Jongen zegt TNT Post niet zo veel kwalijk te nemen, omdat het de vakbonden zijn die tot de staking oproepen: ‘TNT zal zich beroepen op overmacht. We merken dat ze bereid zijn mee te denken in oplossingen, al zijn die niet eenvoudig te vinden. Ondertussen proberen wij onze leden zo goed mogelijk te informeren over de gevolgen van de staking. Hoewel Thuiswinkel.org geen partij is in het conflict, overweeg ik toch eens een belletje naar die bonden te doen. Dit kost webwinkeliers handen vol geld, dus het baart ons grote zorgen.’
December
Thuiswinkel.org maakte deze week bekend dat, de twee eerdere stakingen van TNT Post ten spijt, de omzetten van zijn leden de pan uitrijzen in deze Sinterklaastijd. Jongen is in ieder geval blij dat de staking webwinkeliers niet in deze topdrukke week hebben getroffen: ‘Maar het is en blijft december volgende week, dus we balen hier enorm van.’
De postbezorgers zouden (denk ik) veel beter publieksvriendelijke acties kunnen houden! Gewoon aankondigen dat ze vanaf komende week alle post bezorgen, of deze nu wel of niet is gefrankeerd.
In het openbaar vervoer hebben ze 't ook eens zo gedaan. Op die manier ziet TNT de inkomsten uit frankering dalen, en dan voelen ze de pijn pas. Die directie ligt er niet wakker van dat de post 4 dagen te laat komt (hebben ze nooit gedaan, haha). En de bezorgers? Die moeten al die post die blijft liggen vervolgens alsnog bezorgen.
Dus: actie voeren? Okee! Maar doe 't op een slimme manier waarmee je ook de sympathie van 't grote publiek wint!
als je pakjes verzend heb je er ook last van.
laatste staking was ook het bussiness point gesloten, kennelijk staakten die ook en konden we de pakjes dus niet afleveren.
Ja en anders laten ze gewoon volle trolleys staan op het distrubutie centrum in Dordrecht, waar uiteraard ook weer diefstal plaats vind.
Het interesseert ze echt niets, ik stuur nu al een jaar met DPD, geen manco's tot nu toe en heel weinig 'probleempjes '
TNT bedankt ! , voor jullie heel veel anderen die het graag doen !
Ook webwinkel Felientje heeft veel vragen ontvangen over late leveringen rondom de tsakingsperiodes. Gelukkig wordt er vanaf afgelopen week uitsluitend via verzenhuis Promese verzonden en gaan alle bestellingen als pakketpost verstuurd owrden. De ene dag besteld, dan andere dag in huis (en te volgen via track & trace code). Snel en veilig shoppen dus bij Felientje die gelukkig niet meer afhankelijk is van TNT!
Helemaal eens met Richard, dat was zeker een goede actie geweest!
De bezorgers moeten het nu zelf allemaal inhalen en daar zijn ze op dit moment van de afgelopen staking nog mee bezig.
Onze webshops http://www.ShaveSavings.com en http://www.Bonodora.com kregen gisteren nog steeds emails van klanten die hun bestelling vorige week vrijdag geplaatst hebben en het gisteren nog steeds niet in huis hadden. Wij hebben het dezelfde dag nog opgestuurd. Dit is erg vervelend, een staking op deze manier. Wij houden ook ons hart vast voor de lange inhaalslag na de volgende staking volgende week.
Normaal zijn we echter heel tevreden over TNT Post!
Sterkte, beste webwinkel collega's!
Daarom verzenden wij bij http://www.trendvertise.com ook gewoon via DPD :)
TNT moet goed zo doorgaan ;-)
Wij, www.huisdierendokter.nl, hebben vandaag een contract afgesloten bij de Business Post, dit is de landelijke streek post, ze hebben me gegarandeerd dat ze alle pakketten zelf gaan bezorgen. Ze komen het ophalen (gratis) en de verzendkosten zijn 40% geringer dan bij de TNT. Bedankt TNT voor de staking, zo maken we van een probleem een mooie verbetering!
Er zijn gelukkig voldoende alternatieven. Wij verzenden via Dynalogic. Dynalogic garandeerd op een slimme wijze dat orders geleverd worden. Conversie is het hoogste doel voor ons! Uiteraard als je voor het laagste tarief gaat krijg je ook de laatste service vandaar wij al een jaar geleden afscheid van TNT hebben genomen.
JA, de huidige vervoerder kan qua tarief niet worden vergeleken met TNT maar we hebben geconstateerd dat de meerprijs zich zelf terug betaald door de enorme mond op mond reclame (lees: gratis positive marketing op diverse forums), door deze positieve recenties de omzet met 15% hebben laten stijgen en nagenoeg geen vermissingen/diefstal meer.
Door de TNT stunts kunnen we ons verder onderscheiden! Bedankt!
Nog even en dan wordt dit TNT-bedrijfsonderdeel aan een hedgefonds verkocht, die er geen 3000, maar 5000 man uitzet en doorverkoopt. Ook al zou deze staking te rechtvaardigen zijn, dan hoef je hem nog niet te winnen, hoogstens verlaag je er de verkoopsprijs wat mee.
Dat de politiek niet altijd zo consequent met privatisering van vroegere staatsbedrijven omging is bekend, maar terugdraaien zie ik dat niet gebeuren en in andere landen begint men er niet eens aan. Daar zie alleen schijn privatiseringen van postbedrijven.
Bovenstaande postings doen me een beetje denken aan dat artikel over Google en slechte reviews van bedrijven.
M.a.w. Is het echt nodig om reclame te maken voor je eigen bedrijf?
http://www.nu.nl/internet/2393241/google-aangepast-misbruik-gaan.html
@Twinkle, zet er een nofollow bij ;-)
Wij werken sinds een paar maanden met UPS.
Echt een superbedrijf! Met TNT het laatste jaar alleen maar problemen met pakketten die niet op tijd werden opgehaald of te laat werden bezorgd. Klagen heeft geen zin.
Vervolgens met UPS een contract afgesloten. Ietsje duurder (helaas mag ik vanwege het contract geen bedragen noemen), maar een veel betere service en veel meer aanvullende diensten.
Beetje overtrokken vergelijking lijkt mij. Ze schrijven toch niet slecht over zichzelf. Een beetje ondernemer zorgt ervoor dat zijn naam genoemd wordt als dit kan in combinatie met het geen waar het artikel betrekking op heeft. In dit geval een webwinkel die naar mijn idee best zijn naam mag noemen als ze zich benadeeld voelen. Op deze manier kunnen ze toch weer wat klanten te trekken om zo het verlies weer terug te brengen! Ik ga iig even op jullie websites kijken. En louis.... maak je niet zo druk.
Groet Joël
Meeste reacties kloppen, Wij van gd-internet hebben ook omzet derving, door onwetendheid van onze klanten.
Wij zijn een aantal keren gebeld door klanten, die online wat willen bestellen op onze erotiekshop www.goedkopedeals.nl met de vraag of de pakketjes wel verzonden konden worden. Nu was dat in ons geval wel mogelijk, business centre was wel geopend, maar hoeven potencieële orders zijn wij misgelopen door dat klanten NIET bestellen in de wetenschap dat het toch niet direct kan worden verzonden??
Erotische speeltjes etc is vaak een impuls aankoop en moet eigenlijk de zelfde dag nog verzonden worden, daar gaat de klant van uit, en denken ze dat duurt door de staking toch wel 3 dagen , dan haken ze vaak af, en wordt de bestelling niet afgerond.
Hopelijk komt TNT en de vakbonden snel tot een accoord, en kunnen wij weer normaal onze klanten beleveren
J Bakker
www.goedkopedeals.nl
Bij Selektvracht staakt men niet...
Ondanks dat men te weinig rumoer maakt is de kwaliteit uitstekend...
Helaas heerst er af en toe nog negatieve perceptie op basis van het verleden...
Topic heeft inderdaad wel heel hoog 'wij van WC-eend adviseren WC-eend' gehalte. Iemand nog een klacht over het weer? Wed dat er meer pakketjes niet bezorgd zijn in het westen van het land doordat TNT en DPD depots pakketjes vandaag door sneeuw niet wegkregen dan door de staking van de postbodes.
Wij hebben zelf 16 webshops.
Staking is een goede zaak daar er niemand bij gebaat is om straks voor 2,00 per uur te gaan werken.
Dan kweek je ongemotiveerd personeel met dito gevolgen van slechte bezorging.
Maarja, de IK WIL DAT cultuur vieren hoogtij ipv wij met z'n allen. Mensen hebben niet eens meer begrip dat bij slecht weer, stroom uitval etc etc pakjes later worden bezorgt.
Wij hebben zelf een heleboel webshops. Onder andere www.funlenzen-shop.nl. Wij hebben tot nu toe nog geen klachten gekregen van klanten dat zij niet tijdig hun post hebben ontvangen. Gelukkig!
Wij hopen dat TNT een goede oplossing zoekt voor alle betrokkenen en deze woelige decembermaand.
Wij hebben gemerkt dat wij een mail en telefoontjes hebben gekregen van bezorgde klanten, of zij hun erotische spullen wel tijdig in huis zouden hebben. Zeker zo rond de feestdagen wordt er extra besteld, inclusief de funitems voor de Sinterklaassurprise. Hoeveel klanten wij zijn misgelopen door de actie van TNT, valt natuurlijk niet concreet te zeggen. Wij van www.TakeThis.nl hebben er in ieder geval alles aan gedaan om onze klanten zo goed mogelijk te helpen. Ons business point was wel open, maar hoe het verder met de distributie is gegaan, daar hebben wij helaas geen zicht op gekregen.
Ik wacht nu al bijna twee weken op een paar pakketjes die ik op eBay heb besteld en de track & trace zegt dat het gewoon is afgegeven.
Ik baal hier zo ontzettend van (top hoor , morgen dus Sinterklaasavond en niet binnen) en de syphatie voor het personeel van TNT heb ik nu dus echt niet meer........ ontslaan de hele bups en een lading kansloze werkelozen aan een baan helpen, misschien denken die wel aan de gewone mens die zit te wachten op de post.
TNT Post heeft laten weten de opstelling van de vakbonden rond de lopende staking 'onverantwoord' te vinden.
Uit het persbericht van het postbedrijf:
'Ondanks dat vakorganisaties de noodzaak tot kostenbesparingen herhaaldelijk hebben onderschreven, zijn tot onze teleurstelling al deze voorstellen verworpen.
Hiermee wordt niet alleen de onzekerheid naar de medewerkers toe verlengd, maar ook onze klanten weten in de belangrijke decembermaand niet meer waar ze aan toe zijn met alle gevolgen van dien.
TNT Post is van mening dat de opstelling van de AbvaKabo en CNV Publieke Zaak onverantwoord is en roept deze vakorganisaties op de voorstellen serieus te heroverwegen. TNT Post beraadt zich op de ontstane situatie.'
@ TNT
Misschien kan TNTpakketservice in de pers bekend maken dat pakketpost niet met de staking meedoet. Wij hebben nl vandaag 300 % meer telefoon en 30 % minder orders doordat klanten bang zijn dat het niet bezorgd gaat worden
Wij krijgen ook meer telefoon maar ook meer bestellingen. Ik ga nu een banner plaatsen met daarop "Wij verzenden niet met TNT". Eens meten of dat werkt ;) Maar nogmaals ik denk niemand blij is met zo'n actie...
Wij van DHZbeveiliging.nl kunnen helaas ook geen levertijden garanderen voor onze klanten.
Ook de leveringen naar DHZbeveiliging.nl zijn niet te plannen, er zijn dagen dat we gewoon niets ontvangen.
Voor echte spoed orders gaan we zelf maar op pad, service vinden we toch heel belangrijk.
Heeft een medewebwinkelier een tip voor een andere leverancier? Ik was al niet tevreden over TNT (veel enveloppen die 'verdwijnen', of platgestampt aankomen. Maar nu maken ze het te bont. Het is nu staken om het staken... heb er geen goed woord voor over.
Om de postbezorgers te garanderen dat ze geen werk meer zullen hebben, moeten we met zijn allen maar eens op zoek naar een betaalbaar alternatief. Ik wil best meer betalen voor een zending, maar niet viermaal zoveel als bijvoorbeeld bij UPS. Dat moeten we aan de klant weer doorberekenen, en dan haakt de helft af...
Iemand suggesties waar ze zelf ook fijne ervaring mee hebben?
Treurig staken. Een middel wat, zeker in dit geval, niet gebruikt had mogen worden.
TNT kan veel beter één of meerdere dagen post zonder zegel bezorgen. Dat doet zeer op de juiste plek. Nu moest alle post de dagen na de staking alsnog bezorgt worden.
Mario
http://kwatsen.blogspot.com