Kuoni opent komende maandag fysieke winkels in Haarlem en Den Haag. ‘Wij zijn geen anonieme touroperator, maar willen sterk aanwezig zijn met een gezicht in de markt’, aldus Pieter Weymans van de specialist in verre reizen.
Weymans, hoofd verkoop en distributie in Nederland en België, laat weten dat Kuoni ook in andere Europese landen bezig is met de opzet van winkels. Verspreid over ons land moeten in totaal vier tot acht van die shops open gaan. Het interieur en exterieur ligt in lijn met de recente herpositionering van Kuoni, in ons land onder andere actief met dochtermerken Shoestring en Koning Aap.
Toegankelijker
Na Haarlem en Den Haag zal Amsterdam begin volgend jaar de derde Nederlandse stad zijn met een beleveniswinkel van Kuoni. Weymans: ‘Door meerdere shops te openen met een landelijke spreiding worden we als bedrijf toegankelijker voor de consument. We willen ons tussen onze klanten bevinden.’
Persoonlijk reisadvies
Kuoni zoekt met de winkels onderscheid in het woud van touroperators, die vaak op prijs met elkaar concurreren. Weymans: ‘Uit onderzoek is bovendien gebleken dat consumenten een groeiende behoefte aan persoonlijk reisadvies hebben, zeker in het maatwerksegment. In de shops kunnen we naar ze luisteren en een hechte band met ze opbouwen. Wij willen onze klanten beter leren kennen, zodat wij proactief op hun wensen kunnen inspelen.’
Kuoni toont gezicht in 'beleveniswinkels'
2010-12-01T12:29:00
2017-11-08
180101
Ik denk dat dit een goede stap is. Door de extra service en contactmomenten kunnen ze zich extra onderscheiden van de concurrentie. Cijfers over ervaringen van Kuoni laten ook zien dat extra aandacht voor kwaliteit geen overbodige luxe is.