In Adobe’s videoserie '5' praat interviewer Ronnie Overgoor met online-marketingmanager Martin de Boer van Albelli. Duidelijk wordt hoe specifiek de markt voor online-fotoalbums is, al was het maar omdat mensen vele uren bezig zijn met een bestelling.
Voor online-aanbieders van fotoalbums zit het verkoopproces nog iets ingewikkelder in elkaar dan voor de meeste andere webshops, schetst De Boer. Klanten moeten Albelli.nl niet alleen zien te vinden, maar ook de benodigde software downloaden en installeren. Dan moeten ze nog aan de slag gaan met het creëren van hun eigen fotoalbum.
Op het moment dat een klant (gemiddeld zes) uren besteed heeft aan het ontwerp van een fotoalbum, kan de aanbieder nog steeds niet volledig gerust zijn. De afronding, bestelling en betaling moeten immers nog plaatsvinden. De Boer legt uit hoe hij daar als marketeer op inspeelt. In het gesprek, dat Adobe in samenwerking met Blueshots TV liet opnemen, gaat veel aandacht uit naar key performance indicators (kpi’s) en conversie.
ik ben verbaast te lezen dat een klant gemiddeld 6 uur besteedt aan het maken van zijn fotoboek.
Ik en meerdere personen doen vast iets verkeerds denk ik. Er gaan bij mij wel iets meer dan 6 uur inzitten hoor. Naat het foto's selecteren wil je ook weer iedere pagina uniek maken toch ?