Groupon blijft internationaal aan de weg timmeren. Met de aankoop van Qpod en Darbberry maakt de site voor groepskortingen zijn entree in respectievelijk Japan en Rusland. Kort geleden zette Groupon al voet op Europese bodem.
Groupon koppelt social commerce aan een regionale component. Shoppers kunnen aangeven waar ze vandaag komen en intekenen op aanbiedingen bij bedrijven in de buurt, waaronder bioscopen, restaurants en wellness centra. Pas bij voldoende animo worden de kortlopende aanbiedingen definitief, waarna geld wordt afgeschreven bij de intekenaars. Zij ontvangen per e-mail een tegoedbon, die enige tijd geldig blijft.
Groupon-kloon
Het toonaangevende Amerikaanse weblog Techrunch schrijft dat Groupon eigenaar is geworden van het Japanse Qpod (inmiddels ‘By Groupon’) en het Russische Darberry, beide ook aanbiedingensites. De acquisities volgen op de aankoop van Citydeal, ‘de grootste Groupon-kloon ter wereld’ volgens de overnemende partij dit voorjaar. Citydeal is een Duits bedrijf met lokale kortingsites in verschillende Europese landen, waaronder Nederland. Wie Mycitydeal.nl intikt komt al terecht op een site van Groupon.
'1 miljoen dollar per dag'
Volgens Techrunch is Groupon na de laatste acquisities actief in 29 landen. Het bedrijf zou ongeveer twaalfhonderd mensen aan het werk houden en geruchten gaan dat dagelijks al voor 1 miljoen dollar wordt besteld op de verschillende sites. De recente lancering van personalised deals, waarbij geregistreerde gebruikers op maat worden bediend, moet de populariteit van Groupon's websites verder verhogen.
1 miljard moet 1 miljoen zijn.
Dank Jelle, het is aangepast.