Twinkle | Digital Commerce

Cor Molenaar en Henry Bol over verwachtingen managen

2017-05-27
180101
  • [video]
  • 1:09

In zijn interviewserie met mensen uit de Nederlandse e-commerce branche praat hoogleraar Cor Molenaar met Henry Bol. Hij is directeur van Flow en leidt projecten bij retailers die online (gaan) verkopen. ‘Ik probeer het realisme erin te brengen.’

In het gesprek beantwoordt Bol vragen over zijn ervaringen bij retailers. Nog te vaak zien die online alleen als een extra kanaal om verkoop te genereren. ‘Maar het is veel meer. Bedrijven moeten online de core van hun bedrijf maken.’

Geen bakkerij
Volgens Bol is er bij veel retailers sprake van een gap tussen ambitie en realiteit: 'Het is bij e-commerce niet zoals in een bakkerij, waar 95 van de 100 klanten zullen kopen. Er kopen maar 2 mensen. Ik probeer verwachtingen te managen. Uiteindelijk moet je als retailer een vliegwiel voor online zien te vinden, dan kun je er meer geld in pompen.’

Hetnieuwewinkelen.com
Interviewer Cor Molenaar is bijzonder hoogleraar eMarketing & DistanceSelling aan de School of Management (Erasmus Universiteit) en directeur van eXQuo consultancy. Het vraaggesprek met Henry Bol is, net als andere interviews met e-commerce professionals, ook te zien op zijn site Hetnieuwewinkelen.com. Delen ervan zijn als tekst afgedrukt in het katern van Thuiswinkel.org in het laatste nummer van Twinkle.