Twinkle | Digital Commerce

Conversietip: Pop-up winkelwagen verhoogt orderbedrag

2017-05-27
180101
  • 1:25

Als een klant online een product toevoegt aan zijn winkelwagentje, sturen veel webwinkels de klant direct door naar de betaalpagina. Volgens Practical eCommerce geen goed idee; een winkelwagen in een pop-up biedt uitkomst.

Een pop-up winkelwagen wordt dan ook steeds vaker gebruikt, zo staat in een artikel op Practicalecommerce.com vermeld. Deze vergemakkelijkt immers het toevoegen van nieuwe producten voor de klant, wat de online-verkoop kan bevorderen.

Hieronder ziet u een voorbeeld van een pop-up winkelwagen:



Niet doorsturen
Indien een klant een product toevoegt aan zijn winkelwagen, zorg er dan voor dat hij niet wordt doorgestuurd naar een pagina waar hij kan afrekenen en alleen via een button ‘verder winkelen’ nog terug kan naar de online-shop. Slimmer is het gebruik te maken van een pop-up winkelwagen. Dit venster overlapt enkel een gedeelte van de pagina waar de klant aan het winkelen was.

Webshops die deze vorm van winkelwagens inzetten, vermeerderen wezenlijk het aantal producten per order en dus het uiteindelijke orderbedrag. Immers, als de klant een product heeft toegevoegd, verdwijnt het pop-up venster na enkele seconden, waardoor de klant direct weer bij zijn productselectie is.

Nette manier
Op deze manier stimuleert u uw klanten op een nette manier om langer door uw online-winkel te browsen en meer producten toe te voegen, oftewel te kopen. Dit weerspiegelt daarnaast ook de normale gang van zaken in de offline-wereld: we zoeken producten uit, leggen deze in onze winkelwagen en shoppen weer door. De traditionele aanpak in de online-wereld is te vergelijken met een klant in een fysieke winkel die na elk product dat hij in zijn winkelwagen legt naar de kassa wordt gestuurd.

Bron: Practicalecommerce.com