Twinkle | Digital Commerce

Amazon-baas Jeff Bezos: 'Enorme focus op fashion'

2017-05-27
180101
  • 1:38

Jeff Bezos, de CEO van Amazon, was onlangs te gast bij de Amerikaanse talkshow-host Charlie Rose. In een gesprek van bijna veertig minuten praat Bezos over de nieuwe Kindle, de concurrentie van de iPad én Amazons plannen met fashion.

‘This is not a commercial for a Kindle’, zegt Rose bij aanvang van het gesprek tegen de kijker, waarna Bezos prompt de nieuwste versie van Amazons e-reader presenteert. Volgens de CEO is de Kindle een purpose build device dat helemaal geschikt is gemaakt voor het lezen van boeken, waar Apples iPad gebouwd is voor meerdere doeleinden.

Stieg Larsson
Niet zonder ironie zegt Bezos ter illustratie dat het spelletje Angry Birds de populariteitslijstjes van de iPad momenteel aanvoert: ‘Je gooit vogels naar varkens, die dan ontploffen. Bij de Kindle is het lezen van Stieg Larsson het populairst.’ Amazon, dat terugkijkt op een sterk eerste halfjaar, verkoopt inmiddels meer digitale dan gewone boeken op de Amerikaanse markt.

Kleding
In het tweede deel van het interview komt Bezos te spreken over de verkoop van kleding, een speerpunt van Amazon.com. Hij zegt onder meer: ‘I tell you something that is not right out apparent, but it's getting a huge amount of focus within the company - and it is apparel. We are having a lot of sales growth in apparel (...).’

Amazon wil dat shoppers zich niet schuldig voelen als ze kleding retourneren, benadrukt Bezos: ‘Koop drie spijkerbroeken en stuur er twee terug. Dat is okay, maak je er geen zorgen over. Its’okay with us.’

Quick views
Voor een blik op waar het met kleding naartoe gaat verwijst Bezos naar de women’s denim sectie op Amazon.com. Daarin spelen quick views (interactieve pop up-schermen op basis van Ajax-technologie) een prominente rol. Gebruikers kunnen een product bestellen of bookmarken zonder door te hoeven klikken naar de productdetailpagina.

Het complete vraaggesprek tussen Charlie Rosie en Jeff Bezos vindt u hier.

Via Excitingcommerce.com