Twinkle | Digital Commerce

Landal Greenparks winnaar De Speld 2010

2017-05-27
7385
  • 1:41

Landal Greenparks is winnaar geworden van De Speld 2010. De Speld werd uitgereikt aan het eind van SES Amsterdam, het search event dat op 17 en 18 maart werd gehouden.

De jury oordeelt dat Landal samen met Jeroen.com de belangrijkste nieuwe ontwikkelingen op search-gebied op een volwassen manier heeft toegepast in zijn zoekmachinemarketing. Vooral veel waardering is er voor het toepassen van een attributiemodel en de jury is benieuwd naar de validatie van het huidige model in dit lopende jaar.  

Daarnaast is de accomadodatieverhuurder er in geslaagd om universal search zodanig te optimaliseren dat op voor de Landal Greenparks belangrijke zoekwoorden meerdere resultaten te vinden zijn. Hierdoor heeft het organisch verkeer een flink aandeel overgenomen van het betaald verkeer.

Agis en Holidaycars waren genomineerd maar grepen naast De Speld.

De jury over Agis i.s.m. InternetEffect
De ideeën zijn goed. Search in het DNA vande organisatie spreekt erg aan en de jury is lovend dat dit op de agenda is gekomen bij Agis. Dit is een eerste grote stap. De jury is benieuwd naar de verdere uitvoering en blijft graag op de hoogte van de learnings in dit traject. Als deze succesvol zijn zien we Agis over één tot twee jaar graag terug op het finale podium.

De jury over Holidaycars i.s.m Traffic4U
We zijn trots op het feit dat er in Nederland bureaus zijn zoals Traffic4U die in staat zijn op professionele en degelijke wijze grote internationale search campagnes te managen. De search markt is volwassen geworden. Wij hopen dat in de volgende stap meer innovatie wordt toegevoegd aan de paid search campagnes van Holidaycars en dat deze daardoor nog meer rendement gaan opleveren.

De juryleden
De jury van de Speld bestaat naast juryvoorzitter Ton Wesseling (namens IAB) uit: Bas van den Beld (NetTraject), Mike Greham (Incisive Media), Xaviera Ringeling (SNS Bank) en Nils Rooijmans (Aggregate)

Een verslag van de keynote van Bill Hunt tijdens SES Amsterdam leest u hier. Over het onderzoek naar zoekmachinemarketing in Nederland dat Eduard Blacquière presenteerde, leest u hier meer.


Gerelateerde artikelen: