Twinkle | Digital Commerce

Paylogic met ID&T de wereld over

2017-05-27
180101
  • 1:44

Paylogic, het ticketingsysteem van Accepté, doet in het kielzog van de eveneens Nederlandse evenementenorganisator ID&T zijn intrede in tientallen landen. De omzet van het bedrijf steeg voor het derde jaar achtereen met ruim 100 procent.

Op hoeveel de omzet in 2009 precies uitkwam wil commercieel Jan-Willem van der Meer niet kwijt. Duidelijk is wel dat Accepté via Paylogic vorig jaar drie miljoen tickets aan de man bracht.

Paylogic stelt dat organisatoren van evenementen in staat tickets aan te bieden op hun eigen site. De ‘plug & play’-oplossing is gratis te gebruiken en de kosten per transactie (niet per ticket, zoals bij veel andere ticketaanbieders) liggen relatief laag.

Technology provider
‘Paylogic ziet zichzelf in de eerste plaats als technology provider’, aldus Van der Meer, ‘terwijl veel andere bureaus wortels hebben in de evenementenindustrie en veel weg hebben van een evenementenbureau. Een deel van de kosten die ze vragen gaat zitten in marketinginspanningen ten behoeve van het evenement. Wij zijn meer het e-commerce bedrijf dat zegt: “We garanderen je lagere servicekosten, doe jij dan zelf de marketing maar”. Steeds meer partijen pakken die vrijheid.’ Daaronder vallen onder meer de Amsetrdam RAI en het commerciële televisiebedrijf SBS.

Retailpartners
Door een recente investering van 3 miljoen euro van Noorderhuys Participaties kan Accepté werk maken van zijn internationale ambities. Het bedrijf wil de activiteiten in België, waar het al zo’n twintig ‘klanten van naam’ heeft, intensiveren een een kantoor openen in Duitsland. Van der Meer: ‘Van belang is ook dat we retailpartners vinden die fysieke verkooppunten faciliteren, zoals we in Nederland samenwerken met Primera. In België zijn zulke gesprekken al vergevorderd.’

Geld
De weg naar andere dan omringende landen ligt ook open, nu Paylogic een deal sloot met ID&T, dat dansfeesten organiseert in zo’n dertig landen: ‘De bedoeling is dat we mee gaan’, zegt van der Meer. 'Consumenten krijgen daar dus met ons do it yourself-systeem te maken, dat ook voor andere bedrijven in die landen snel is te implementeren. Zo kunnen we theoretisch gezien de hele wereld over. Voorlopig ligt er voldoende geld om door te groeien.’