Twinkle | Digital Commerce

Vijf vragen aan Gino Thuy van Neckermann.com

2017-05-27
170130
  • [nieuws]
  • 1:46

Met het vertrek van Kees Gbriëls als CEO van Neckermann.com, komt er een plek vrij in de directie van het thuiswinkelbedrijf. Die wordt opgevuld door Gino Thuy, die aan de basis stond van het nieuwe Neckermann.com.

U werkt al bijna vijftien jaar bij Neckermann.com. Per 1 januari wordt u Chief Marketing Officer (CMO). Welke bagage neemt u mee de directie in?
'Ik heb de hele move meegemaakt van postordercatalogus naar e-commerce. Wat ik met name heb geleerd is het managen van mens en proces. Verder heb ik gezien dat je mensen de ruimte moet geven om te excelleren in hun eigen werk. Vertrouwen geven aan mensen betaalt zich dan dubbel en dwars terug.'

Welke persoonlijke ambities heeft u gesteld?
'Neckermann.com is volop in beweging. We hebben begin oktober onze nieuwe site gelanceerd en ons nieuwe merk online neergezet. Belofte: Neckermann.com maakt je blij. Online werken we nu met 22 winkels die, ieder op hun gebied, specialist zijn. Mijn belangrijkste doelstelling is ons merk te vullen met meer inhoud. Neckermann.com maakt je blij, met tal van zaken. Bijvoorbeeld met 24-uurs levering, een uitgebalanceerd artikelassortiment, wekelijks nieuwe acties en een aantrekkelijk loyaliteitsprogramma. Deze zaken moeten bij de consument gaan aankomen.'

Hoe presteert de nieuwe site tot nu toe?
'De nieuwe site laat op dit moment geen conversieverlies zien met de oude, wat gezien eerdere resultaten zeer positief is. Uiteindelijk moet met tal van nieuwe toepassingen de conversie flink gaan stijgen.'

Neckermann.com stelt zich open voor samenwerking met andere retailers. Wanneer kunnen we daar de eerste resultaten van verwachten? 
'Voor dit jaar worden nog samenwerkingen verwacht met een zestal nieuwe partners op verschillend gebied. Voor komend jaar zetten we in op meer dan 25 nieuwe partners.'

Gabriëls zei onlangs dat de 22 themawinkels op termijn ook visueel van elkaar gaan verschillen. Wanneer verwacht u dat het zover is?
'Het moet duidelijker worden dat de winkels onderscheidend zijn. De winkel beeld en geluid moet andere functionaliteiten en communicatievormen krijgen dan de wereld herenmode. Daar zetten we volgend jaar op in. 2010 wordt het jaar van de profilering van onze verschillende winkels en van het merk Neckermann.com. Eind 2010 kunnen we zeggen of dit is geslaagd.'