Twinkle | Digital Commerce

‘Meeste bezoekers komen om te leren’

2017-05-27
215193
  • 0:55

Gemiddeld zo'n vier op de tien bezoekers van een webwinkel komen om te leren. Kopen is maar voor 17 procent de concrete aanleiding voor het bezoek.

Dat blijkt althans uit het Retail/E-Commerce Industry Report Q2 2009 van iPerceptions. Van de onderzochte webshoppers zegt 38,6 procent iets te willen leren van een bezoek aan een webwinkel. 21,9 procent komt om te 'shoppen', wat nog niet hetzelfde is als een koopmotief (17,2).

EMarketer bracht een en ander overzichtelijk in kaart:

IPerceptions concludeerde dat hoe verder het bezoekdoel zich bevindt in de funnel, hoe kleiner de kans is dat de bezoeker slaagt; Van de mensen die iets willen leren zegt 85 procent het bezoekdoel te hebben bereikt. Bij shoppers is dat maar 77 procent en bij de kopers 62 procent.

IPerceptions vroeg de respondenten wereldwijd ook welke drempel ze ervaren voor het kopen in een webwinkel. 'Niet gevonden wat ik zocht' is met afstand het vaakst genoemd, blijkt uit de tabel die eMarketer maakte:

Het complete Retail/E-Commerce Industry Report Q2 2009 van iPerceptions kunt u hier downloaden.