Twinkle | Digital Commerce

Hunkemöller wint award voor 'Beste bricks & clicks'

2017-05-27
170116
  • [nieuws]
  • 1:34

Hunkemöller heeft gisteravond de ING Retail Award gewonnen in de categorie 'Best bricks & clicks'. De lingerieketen bleef BCC en Hema voor. De jury spreekt van een 'kloppend geheel'.

Op de avond dat Keurslager werd gelauwerd als ‘Beste winkelketen van Nederland’, een publieksprijs, ging Hunkemöller er met de vakprijs voor multichannel-ketens vandoor.  

Uit het juryrapport (niet zonder schoonheidsfoutjes):
'De jury was blij verrast met Hunkemöller, vooral waarneembaar. Verzorging van site, interactie met de doelgroep (cross-channel), integrale merkbeleving over alle mediatypenen serviceniveau (ook bij online bestellen) is een kloppend geheel. Met name ook devisie om de klant te kunnen en willen kennen doormiddel van kanaaloverstijgend CRM inzet is zeer sterk.'

'Hunkemöller laat duidelijk zien vergaand bezig te zijn met de integratie van bricks en de clicks in het geheel. De Clicks worden volwaardig geïntegreerd in de marktbenadering er is spraken van een duidelijke synergie tussen de diverse kanalen. De jury is van mening dat Hunkemöller de klant centraal stelen met name haar CRM activiteiten kanaaloverstijgend inzet. Dit uit zich vooral door de inzet van van klant profiel data in het benaderen van haar klanten. Dit merkt de consument zowel bij de bricks en de clicks.'

'Merkbeleving van zowel acties en campagnes worden consistent doorvertaald naar de diverse kanalen, ook in de sociale media. Vooral ook de visie om online op basis van klant data content/ aanbod op maat aan te bieden waardoor de klant zich nog meer persoonlijke voelt aangesproken en eventueel gepersonifieerde aanbiedingen te doen vind de jury erg sterk. Dit aspect met daaraan gekoppelde consequent doorgevoerde communicatie in alle facetten, maakt Hunkemöller tot een echte winnaar.'

Hema en Bol.com
Vorig jaar was de onderscheiding, toen Crossmedia Award geheten, een prooi voor Hema. Bol.com ging er toen met de Brick or Click Award vandoor. Die prijs is dit jaar niet vergeven.

Alle juryrapporten van de ING Retail Jaarpijs 2009 vindt u hier.