Kruidvat organiseert dit jaar opnieuw een hotelactie. De drogist gaat een kwart miljoen vouchers aanbieden voor een overnachting in een van de Fletcher Hotels. Ook HotelSpecials.nl organiseert weer een HotelWeek, laat Tamara Oppdedijk weten aan Twinkle.
De actie van Kruidvat en de Fletcher Hotel Group zorgde vorig jaar voor veel commotie. De drogisterijketen haalde zich de woede op de hals van klanten die grepen naast één van de honderdduizend vouchers. Er ontstond een levendige zwarthandel op internet en de site waarop de vouchers kon worden geactiveerd, was lange tijd onbereikbaar. Daarop besloot Kruidvat opnieuw honderdduizend vouchers aan te bieden.
Dit jaar heeft Kruidvat 250.000 vouchers van 9,95 euro klaar liggen die ieder goed zijn voor een overnachting in een 3- of 4-sterrenhotel. Vanaf dinsdag zijn ze te koop. Iedere klant kan er maximaal vier tegelijk aanschaffen.
HotelWeek
Ook HotelSpecials.nl geeft een gevolg aan zijn hotelactie van een klein jaar geleden. De site, die vorige week een herlancering beleefde, organiseert opnieuw een HotelWeek, van 1 tot en met 10 januari aanstaande.
Hoewel de site Hotelweek.nl al is geactualiseerd, gaf HotelSpecials.nl nog weinig ruchtbaarheid aan de actie. Projectmanager marketing & communicatie Tamara Oppedijk laat weten dat de promotie op gang komt als bekend wordt wanneer het boeken kan beginnen: ‘Dat zal begin november zijn, maar wanneer precies houden we nog even voor ons.’
4- en 5- sterrenhotels
Aan de opzet van de actie van HotelSpecials.nl is evenmin iets veranderd ten opzichte van vorig jaar: Op HotelWeek.nl zijn straks overnachtingen in 4- en 5-sterrenhotels te boeken voor respectievelijk 25 en 35 euro per persoon per nacht, inclusief ontbijt. Nieuw is dat HotelSpecials.nl zich dit jaar ook richt op de Vlaamse markt. Klanten van American Express (5 dagen) en lezers van de Telegraaf (1 dag) krijgen de kans eerder te boeken dan anderen. Ook het tijdschrift Flair sponsort de actie.
Prijsdump
De Telegraaf schrijft vandaag dat door de actie van Kruidvat een ‘regelrechte prijzenoorlog’ uitbreekt in de hotelbranche. Koninklijke Horeca Nederland bergijpt de actie, maar veroordeelt prijsdump: ‘Als alle hotels dit zouden doen, dan zijn de rapen echt gaar', aldus sectievoorzitter Hotels Frans Hazen in de krant.
Volgens Oppedijk zijn de reacties van hoteliers op de HotelWeek positief: ‘Ze vinden het fijn dat wij helpen hun hotelkamers vol te krijgen in deze tijd.'
Wie vertrouwd Kruidvat nog na alle vorige, kansloze acties? Kijk eens op: http://www.gekopklanten.nl/ongerubriceerd/het-kruitvat-bedondert-de-boel/
Geachte,
met deze aktie van mijnheer Luken eigenaar van de o.a ook De Hotelbon moet nu zorgen dat zij nHotels , inmiddels 37 vol krijgen, de bon voor een tientje exclusief reserveringskosten en ontbijt denk ik, lopen de kosten al aardig op denk ik. Heb zelf een Hotel en de kwaliteit die wij bieden hebben dit niet nodig. Ik wens de Fletcher hotels dan ook veel succes, immers met de Hotelbon, gratis slapen en verplicht diner en ontbijt heeft hij de markt ook al aardig kapot gemaakt.
De heer luken begeeft zich wel op glad ijs met deze aktie 250000 x 10,00 euro.Als je het hier mee moet verdienen?
@Walther Op=Op is altijd een lokker voor de happy few. Zeuren is zinloos. Net als kwaadspreken overigens.
@Alblas Ooit gehoord van differentiële kostprijs calculatie? Als ze 2,5 miljoen binnenkrijgen enkele weken/maanden voor af dan is dat een zeer slimme zet. In januari is ook uw hotel niet vol!
We hebben vorig jaar met moeite onze vouchers kunnen retourneren, dit jaar is het helemaal drama. Gisteren vol goeie moed 4 stuks gekocht, vandaag proberen te boeken, wat denk je� alle weekenden tot aan april niet beschikbaar� HALLO! Volgens telefoniste zijn er 100.000 vouchers geboekt, nog 150.000 te gaan dus� hoe gaat men dat regelen. Succes allemaal� volgend jaar doe ik niet meer mee, wat een nepperij!!!!
@Willem: Alle dagen van de week zijn evenredig verdeeld over de vouchers en ja als je zo suf bent om een dag te wachten met boeken zijn natuurlijk alle zaterdagen al weg. Neemt niet weg dat deze actie briljant is vanuit het perspectief van Fletcher: men koopt bonnen en komt niet opdagen omdat men niet kan boeken want de klant wil er geen vrije dagen voor opnemen...