Twinkle | Digital Commerce

Koopjestop100.nl selecteert aanbiedingen uit 400 shops

2017-05-27
171130
  • 1:07

De nieuwe site Koopjestop100.nl verzamelt aanbiedingen van ruim vierhonderd Nederlandse webwinkels. Een vierkoppige redactie bepaalt dagelijks welke prijspromoties worden getoond.

Dat zullen er niet altijd precies honderd zijn, maar wel ‘ergens tussen de zeventig en honderdveertig’, aldus initiatiefnemer Leo van Rooijen. Voor hem en zijn compagnon Klaas van Houten, samen als bladenmakers actief in België, is de site een nieuwe stap.

Affiliatenetwerken
Door samen te werken met alle grote affiliatenetwerken kan Koopjestop100.nl putten uit het aanbod van vierhonderd verschillende webwinkels. Daaronder bevinden zich namen als Wehkamp.nl, Otto.nl en Kijkshop.nl, maar ook een aantal reisorganisaties.

'Selectie handmatig'
Verschil met de meeste andere verwijssites is de menselijke hand achter de aanbiedingen op Koopjestop100.nl, stelt Van Rooijen: ‘We hebben het zo geregeld dat actuele aanbiedingen op de sites automatisch bij ons op het scherm komen, maar de selectie gebeurt vervolgens handmatig. Als we een aanbieding toevoegen voorzien we die van een link met een affiliatecode. Bij vergelijkingsites worden de kortstondige aanbiedingen vaak niet meegenomen, bij ons staan die juist centraal.’

EK Voetbal
Van Rooijen denkt dat mensen die Koopjestop100.nl eenmaal hebben leren kennen, daar regelmatig zullen terugkeren. Online-marketinginspanningen moeten de eerste bezoekers trekken naar de site, die vanochtend werd gelanceerd. Wie surft naar Koopjestop100.nl en de www daarvoor vergeet, komt op een site uit over het EK Voetbal van een andere eigenaar. Van Rooijen: ‘Daar wordt aan gewerkt.’