Twinkle | Digital Commerce

Kidoows stelt zich open voor zakelijke handelaars

2017-05-27
170129
  • 1:07

Kidoows, een online-marktplaats voor kinderkleding uit het luxere segment, stelt zijn site open voor aanbod van webwinkeliers en andere bedrijven. Ook startende online-verkopers kunnen er terecht.

Niet iedereen die partijen kinderkleding wil verkopen op internet hoeft een eigen webwinkel te openen, is de gedachte. Initiatiefnemers Luc Helmink en Peter Prinsen bieden de mogelijkheid een shop-in-shop aan te maken op Kidoows.nl en mee te liften op de groeiende merkbekendheid van de handelssite.

Abonnementsvormen
Particuliere verkopers op Kidoows betalen 2,50 euro commissie per item dat ze via de site verkopen. Met de introductie van verschillende abonnementsvormen hopen Helmink en Prinsen nu ook de zakelijke doelgroep aan te spreken.

'Zekerheid en veiligheid'
Over de voordelen zegt Helmink tegen Twinkle: ‘De site biedt zekerheid en veiligheid. Onze bemiddeling maakt contact tussen kopers en verkopers overbodig. Kopers betalen direct aan ons. Pas als wij doorgeven dat het geld binnen is, hoeft de verkoper tot verzending over te gaan.’

Marktplaats.nl
Kidoows, dat eerder dit jaar werd gelanceerd, mikte tot op heden alleen op particulieren die kinderkleding wilden verhandelen online. Met het openstellen van de site volgt Kidoows een beweging die Marktplaats.nl eerder maakte. De grootste handelssite van Nederland, die onlangs Hippas.nl lanceerde, is veel meer dan een platform voor consumenten. De recente introductie van Admarkt Mini's moet bijdragen aan de ambitie ‘het hart van e-commerce’ te worden.