Twinkle | Digital Commerce

Repeat komt met Europese webshop

2017-05-27
172130
  • [nieuws]
  • 0:56

Repeat, het cashmere kledingmerk van Nederlandese origine, gaat een webwinkel openen die klanten in heel Europa moet gaan bedienen.

Dat zei eigenaar Joe Tugendhaft bij de lancering van een reclamecampagne met model Doutzen Kroes tegen FashionUnited. De Nederlandse grondlegger van Repeat geeft met zijn vrouw vanuit Zwitserland leiding geeft aan het bedrijf.

Terry Hatcher
Repeat werd in 1995 opgericht en won flink aan naamsbekendheid toen de Amerikaanse actrice Terry Hatcher in 2006 het gezicht werd van het merk. De cashmere-kleding van Repeat ligt inmiddels in zo’n tweeduizend winkels in Europa, de Verenigde Staten en Canada.

Eigen winkels
Pas in 2008 kwam fabrikant Repeat, ook eigenaar van de labels Dtlm (Don’t label me) en Joe Taft, met eigen fysieke winkels. Inmiddels heeft het bedrijf vestigingen in Amsterdam, Rotterdam, Utrecht en de Zwitserse hoofdstad Bern. Sinds kort exploiteert Repeat ook shop-in-shops bij De Bijenkorf.

Logische vervolgstap
Tugendhaft beschouwt de webwinkel, die in het najaar van 2010 live moet gaan, als een logische vervolgstap in de ontwikkeling van zijn bedrijf. Repeat houdt de exploitatie van de webwinkel in eigen hand.