Twinkle | Digital Commerce

Werkspot voor de helft in handen van De Telefoongids

2017-05-27
170131
  • [nieuws]
  • 1:25

De Telefoongids heeft een belang van 50 procent genomen in Werkspot.nl, Nederlands grootste online-handelsplaats voor klussen. De deal past in het streven van de gidsenuitgever om zijn dienstverlening online uit te breiden.

De Telefoongids BV, onder meer uitgever van Telefoongids.nl en Goudengids.nl,stelt dat Werkspot.nl kan bijdragen aan het generen van leads voor ondernemers: Dat is onze core business, aldus Rick van Boekel namens het bedrijf.

In dit geval geven particulieren daarnaast ook ratings en reviews als een klus is afgerond op Werkspot.nl zegt Van Boekel. Ook dit zou de positie van De Telefoongids als marktleider in data en informatie op lokaal niveau versterken. Het bedrijf heeft volgens Van Boekel al een sterke band hebben met klusbedrijven, aannemers en vakmannen, waar Werkspot.nl zich op richt.

Toegevoegde waarde
Volgens oprichter Joost Gielen toonden zich meer partijen genteresseerd in zijn online-handelsplaats voor klussen. Hij koos voor De Telefoongids omdat het bedrijf kan bijdragen aan de naamsbekendheid en de versnelde groei vanWerkspot.nl. Gielen spreekt van toegevoegde waarde: Concreet betekent het dat we voor onze aanbieders extra traffic genereren en dat ze gebruik kunnen maken van de diensten van de grootste aanbieder in lokaal zoeken en vinden.

Negentigduizend klussen
Vorig jaar werden meer dan vijfendertigduizend klussen geplaatst op Werkspot.nl. Gielen, die naar eigen zeggenprofiteertvan de economische crisis, verwacht dat de teller dit jaar uitkomt op ongeveer negentigduizend klussen, die een gemiddelde waarde van 2.500 euro vertegenwoordigen.

Klusjes.nl
Er zijn meer partijen die, genspireerd door het succes van Werkspot.nl, geld willen verdienen aan het bij elkaar brengen van klussen en klussers. Vorige week werd metKlusjes.nleen nieuwe platformgelanceerd, dat 'vervuiling' van de marktplaats tegen wil gaan door vaklui voor iedere offerte te laten betalen.