Twinkle | Digital Commerce

Voradius sluit pact met de Telefoongids

2017-11-08
180101
  • 1:15

Voradius, de productzoekmachine voor fysieke winkels, heeft een overeenkomst gesloten met DTG. Consumenten kunnen via Detelefoongids.nl voortaan het assortiment van bij Voradius aangesloten winkels verkennen. De winkels worden ook zichtbaar op partnersites van DTG.

Dat laat Martijn Jansen, medeoprichter van Voradius, weten aan Twinkle. Zijn bedrijf heeft zich aangesloten als partner van DTG. Samen willen ze de vindbaarheid van lokale winkeliers verder vergroten.

Partnernetwerk
DTG is eigenaar van Detelefoongids.nl en het levert online marketingdiensten aan het MKB. Tot het partnernetwerk van het bedrijf behoren onder andere al Google+, Facebook, Foursquare, Allebedrijvenin, Tupalo en Vinden.nl. Adverteerders kunnen met een enkel account hun aanwezigheid op al deze sites beheren.

Productoverzicht
Door zijn integratie met Detelefoongids.nl worden consumenten en fysieke retailers nader tot elkaar gebracht, stelt Voradius. Hieronder is te zien hoe deelnemende winkeliers voortaan worden vermeld op die site:

Van online zoekers naar offline kopers
Voradius werd een jaar geleden gelanceerd door ex-medewerkers van eBay/Marktplaats, Skype en Capgemini. Volgens Jansen voorziet de start-up in een nieuw marketingmiddel voor fysieke winkeliers, waarmee ze online zoekers tot offline kopers kunnen maken. Retailers die samenwerken met Voradius kunnen producten binnen de zoekmachine laten reserveren door gebruikers.

Webrooming
Begin dit jaar pionierde Voradius met de dienst Webrooming; er kwam een plug-in beschikbaar voor Google's browser Chrome. Wie hem gebruikt, ziet op productpagina’s van Bol.com waar het betreffende artikel fysiek te koop is, soms inclusief actuele voorraadinformatie en reserveeroptie (demovideo).