Twinkle | Digital Commerce

Inpiratie voor uw checkout-proces

2017-05-26
  • 1:06

Gevulde, maar achtergelaten winkelwagentjes zijn iedere webwinkelier een doorn in het oog. Hoe zien de checkout-processen eruit van webwinkels met torenhoge conversie? Voorbeelden uit Amerika bieden inspiratie.

Met de case abandonded cart e-mails was Wehkamp.nl de grote winnaar tijdens de laatste EMMA-uitreiking. Het webwarenhuis wist door gerichte e-mails kopers over de streep te trekken die hun gevulde winkelwagentje aanvankelijk hadden laten staan.

Mooi, maar hoe kun je er nu voor zorgen dat shoppers de artikelen in hun wagentje meteen afgerekend en wel mee de webwinkel uitnemen? Die vraag probeert Linda Bustos te beantwoorden in een interessant artikel op Getelastic.com.

Conversie top-10
Daarbij kijkt ze naar haar persoonlijke favorieten uit de periodieke conversie top-10 van Marketing Charts en Nielsen Online. De check-out-processen van onder andere 1-800-flowers.comLlbean.com en Amazon.com komen aan bod.

In het artikel leest u onder meer waarom Proflowers.com (zie hieronder) zijn check-out proces zo goed op orde heeft, volgens Bustos.

proflowers_checkout_getelastic

Checklist
Sally Lowery, directeur van Bronto Software, stelde voor Catalogue e-business een checklist op met punten die cart abandonment kunnen voorkomen. Op de lijst, die u hier kunt raadplegen, staat onder meer het advies om artikelen in het winkelmandje via product shots zichtbaar te maken.

NB: In een recente posting (met veel voorbeelde uit binnen- en buitenland) op het Twinkle-blog biedt Patrick Kerssemakers inzicht in wat er gebeurt als een product in een winkelwagen is geplaatst. Waar kun je de klant het best verder laten shoppen?