Twinkle | Digital Commerce

Top-10 tips voor post-click marketing

2017-05-26
  • 0:50

Op het 'Post-Click Marketing blog' van het Amerikaanse bureau Ion Interactive doet Scott Brinker verslag van een ronde tafelsessie die hij bijwoonde tijdens de Search Insider Summit. Hij definieerde een top-10 van tips.

Brinker luisterde naar de ervaringen met en meningen over usability van onder meer Bank of America, Sylvan Learning, Grainger en Purina.

Hieronder de vertaalde tips, eigenlijk meer constateringen, op een rij.

  • De 'gouden triangel' is nog zo heet als ooit tevoren (zie afbeelding)
GoudenTriangel_Brinker
  • De click is fleeting, ongeveer 2,5 seconden
  • Search is doelgeoriënteerd, homepages meestal niet
  • Te veel keus bieden is slecht
  • Keuzes moeten helder zijn en voldoen aan de verwachtingen
  • Houd de hoeveelheid tekst op de eerste pagina zo beperkt mogelijk
  • Dominante beelden in het centrum van een site werken als oogmagneten
  • Maak formulieren niet te lang
  • 'Happy marketing talk' is van weinig waarde
  • Gepersonaliseerde landingpages zijn het effectiefst.

De interessante blog-posting van Brinker is hier te lezen.