Je hebt tegenwoordig inzage in de bezoekersaantallen van alle websites van enige omvang. De Google Ad Planner bestaat al langer, maar de schattingen van bezoekersaantallen lijken steeds nauwkeuriger te worden. Iedereen kan dus zien hoe je site presteert (nog net niet de omzet, misschien is dat de volgende stap?).
Daar zitten voor de adverteerder veel voordelen aan. Maar als je zelf een website hebt zijn er zowel voor- als nadelen. Je concurrent ziet nu ook wat er gebeurt. En jij ziet het van de concurrent, da's dan weer prettig.
Hoe nauwkeurig is de Google Ad Planner voor jouw website? En wat zijn de voor- en nadelen van deze openheid van zaken?
Check de Google Ad Planner for Publishers.
Typisch Google, van alle sites de data publiceren maar als ik google.nl op bezoeken wil checken dan zijn er geen data beschikbaar.
Ik heb even vergeleken met één van de sites die wij beheren, en daar komt Ad Planner qua bereik met ongeveer de helft van wat Analytics laat zien. Wat ik daarvan moet vinden weet ik eigenlijk niet.
misschien kijk ik niet goed, maar wat is de periode van deze cijfers - visitors per maand of zo?
De gegevens zijn van een recente volledige maand. Rechts boven de grafiek staat momenteel dat het over maart gaat.