Het mooie van de cijfers over de bekendheid van Thuiswinkel Waarborg is dat het mes voor webwinkels aan twee kanten snijdt. Voor webwinkels is het goed te weten dat het Thuiswinkel Waarborg goed is voor de conversie: 66 procent van de consumenten zegt éérder bij een winkel met Thuiswinkel Waarborg te kopen. 33 procent zegt zelfs nÃet bij een webwinkel te kopen als daar het Thuiswinkel Waarborg niet te zien is.
ThuiswinkelWaarborg
Volgens consumenten staat het Thuiswinkel Waarborg inmiddels voor 'veiligheid' (23 procent) en 'betrouwbaarheid' (21 procent). En laten dat nu net de twee kernwaarden van de vereniging zijn, die we ook in politiek-maatschappelijke context naar buiten willen brengen.
Effectiviteit
Want dat is de andere kant van de medaille. De toegenomen bekendheid en het versterkte beeld waar het Thuiswinkel Waarborg en waar Thuiswinkel.org voor staan, dragen bij aan de effectiviteit van onze belangenbehartiging bij consumentenorganisaties en bij de politiek in Den Haag. En daar profiteren de webwinkels weer van. Zo bouwen we met elkaar aan de verdere groei en professionalisering van onze sector!
@ Wijnand,
Ik hoop dat je het ons niet kwalijk neemt dat we de uitkomsten met een korreltje zout nemen? Ik lees namelijk : "Van deze groep noemt vervolgens 8 procent spontaan het Thuiswinkel Waarborg.". Een actieve naamsbekendheid van 8%! Dat betekent dat 92% van de Nederlandse bevolking "Thuiswinkel waarborg" niet weet te noemen als het gaat om veilig kopen op internet.
Dat stelt de rest van het onderzoek in een wat ander daglicht dan jullie doen voorkomen.
Laat ik positief afsluiten : de komende jaren kan het alleen maar beter worden!
'33 procent zegt zelfs nÃ?Âet bij een webwinkel te kopen als daar het Thuiswinkel Waarborg niet te zien is.' Deze zin, daar zou van alles bij kunnen bedenken. Bijvoorbeeld dat het Waarborg, en dus Thuiswinkel.org, uiteindelijk als effect sorteren dat zij het thuiswinkelen in het algemeen afremmen.