Twinkle | Digital Commerce

Ook belang Thuiswinkel Waarborg groeit

2017-05-26
170131

Het mooie van de cijfers over de bekendheid van Thuiswinkel Waarborg is dat het mes voor webwinkels aan twee kanten snijdt. Voor webwinkels is het goed te weten dat het Thuiswinkel Waarborg goed is voor de conversie: 66 procent van de consumenten zegt éérder bij een winkel met Thuiswinkel Waarborg te kopen. 33 procent zegt zelfs níet bij een webwinkel te kopen als daar het Thuiswinkel Waarborg niet te zien is.

ThuiswinkelWaarborg

Volgens consumenten staat het Thuiswinkel Waarborg inmiddels voor 'veiligheid' (23 procent) en 'betrouwbaarheid' (21 procent). En laten dat nu net de twee kernwaarden van de vereniging zijn, die we ook in politiek-maatschappelijke context naar buiten willen brengen.

Effectiviteit

Want dat is de andere kant van de medaille. De toegenomen bekendheid en het versterkte beeld waar het Thuiswinkel Waarborg en waar Thuiswinkel.org voor staan, dragen bij aan de effectiviteit van onze belangenbehartiging bij consumentenorganisaties en bij de politiek in Den Haag. En daar profiteren de webwinkels weer van. Zo bouwen we met elkaar aan de verdere groei en professionalisering van onze sector!