Tesco werkt aan een nieuwe website die volledig wordt ingericht met kleding van eigen labels. Zo hoopt de Britse supermarktketen te profiteren van de groeiende online-kledingmarkt, die naar verwachting zal verviervoudigen in vijf jaar tijd.
Het is de bedoeling dat de eerste artikelen van eigen labels als Florence & Fred, Cherokee en Elspeth Gibson voor het najaarsseizoen in de virtuele schappen hangen. Het is onbekend of dat zal gebeuren op de site Clothingattesco.com, die bij wijze van test in de lucht is. Op die site kunnen webshoppers vooralsnog alleen kijken, maar niet kopen.
Asos
Via de site van dochter Tesco Direct biedt Tesco al wel de mogelijkheid kleding online aan te schaffen, maar het aanbod daarop is beperkt. Met de nieuwe site wil Tesco volgens Britse analisten onder andere voorkomen dat meer klanten de oversteek maken naar concurrent Asos, dat in korte tijd is uitgegroeid tot de op één na grootste online-kledingverkoper van Groot-Brittannië. Alleen Next verkoopt meer via het internet.
Online-aandeel
De Britse markt voor online-kleding was in 2007 goed voor een omzet van 1,3 miljard pond, tekenend voor 4 procent van alle kledingverkoop in het land. De verwachting is dat het online-aandeel zal groeien tot 13 procent in 2012, als gerekend wordt op een omzet van 6 miljard pond.
Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
Tesco komt met webwinkel vol kleding
Je kunt niet meer reageren op dit artikel.