Sears gaat webshoppers in de gelegenheid stellen hun bestelling af te halen in een drive-trough. Zo wil de Amerikaanse multichannel retailer marktaandeel terugwinnen op concurrenten als Wal-Mart en Amazon.com.
De Chicago Tribune schrijft over het concept, dat MyGofer is gedoopt. Een eerste fysieke vestiging moet komende zomer worden geopend in de plaats Joliet. Ongeveer 80 procent van het vloeroppervlak is bestemd voor de opslag van artikelen, het restant dient als showroom. Webshoppers kunnen bestelde producten in de winkel ophalen, maar ze kunnen er ook voor kiezen in de auto te blijven zitten. Welke producten precies zullen worden aangeboden, is nog niet bekend.
Overhead
Met het nieuwe concept hoopt Sears Holding, dat met Sears.com te vinden is in de top-10 van favoriete online retailers in de Verenigde Staten, uiteindelijk met minder winkels en lagere overhead-kosten te kunnen opereren.
Online concierge
Bij een vestiging van Kmart, ook onderdeel van Sears Holding, loopt ondertussen een test met een online-conciërge, onder de naam MyGofer.com. Dit experiment staat volgens een woordvoerster echter los van de plannen in Joliet.
Buehler Food Markets
Sears is niet de eerste Amerikaanse winkelketen die een drive-trough inzet om webshoppers voor zich te winnen. Supermarktketen Buehler Food Markets ging het bedrijf voor.
Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
Sears ontvangt webshoppers in drive-trough
Je kunt niet meer reageren op dit artikel.