Google gaat specifieke suggesties doen voor zoekwoorden die het verkeer naar een site of webwinkel kunnen bevorderen. De dienst, nu live in beta, gaat een stuk verder dan de bestaande Keyword Tool in AdWords.
Die toepassing in het hulpprogramma voor Google's advertentieprogramma stelt site-eigenaren sinds de zomer in staat de volumes per zoekwoord te bekijken. Het programma Insights for Search, dat in augustus werd gelanceerd, biedt ook niet AdWords-gebruikers inzicht in zoektrends, bijvoorbeeld gespecificeerd naar regio.
Op maat gesneden
De nieuwe dienst, Google's Search-based Keyword Tool, is echter op maat gesneden: Google scant een site op woorden die voorkomen in een lijst met populaire termen in zijn zoekmachines. Zitten er termen bij die nog niet zijn opgenomen in een eventuele AdWords-campagne, dan wijst Google de site-beheerder daarop. Google draagt meteen een bid price voor ieder keyword aan en meldt op welke bestaande pagina een gesuggereerd zoekwoord het best zou kunnen landen.
Bron: Internetretailer.com
Volgens mij kunnen we het beter houden bij de reeds bestaande tools, dit is echt gericht op engelse zoektermen. Zodra ik een Nederlandse pagina pakt werkt het niet. Als je in engelse indexes wilt scoren is dit wel ideaal.
Heb het even getest voor mijn site http://www.zonzeestrand.com. Als ik zoek op "Benidorm" krijg ik allemaal niet Nederlandse adviezen, waar ik dus niet veel aan heb. Als ik echter zoek op "vakantie" dan levert het me wel waardevolle input op.
Heb de taal en het land nu op Nederland staan en nu krijg ik ook Nederlandse resultaten voor "benidorm".