Intratuin en Vredestein gaan gebruik maken van de virtuele kiosk van Sellvia. Op hun websites bieden ze respectievelijk auto- en tuinbladen in de losse verkoop aan.
Kioskketen AKO was dit voorjaar de eerste die gebruik maakte van de diensten van Sellvia, dat de presentatie, de handling, de verzending, het voorraadbeheer en de betaling aan distributeurs en uitgevers verzorgt. TNT Post sloot later aan.
In principe kan iedere site of webshop als affiliate gebruik maken van Sellvia's webapplicatie. Adformatie meldt in zijn laatste nummer dat Intratuin en Vredestein deze stap hebben gezet en binnenkort beginnen met de bladenverkoop.
Zelf titel kiezen
De nieuwbakken kioskhouders kunnen zelf kiezen welke van de nu 1.700 titels uit het assortiment ze willen aanbieden. 'Op de site van bandenmerk Vredenstein passen bijvoorbeeld tijdschriften over auto's', verduidelijkt Marcel Disberg aan Twinkle.
Businessplan
Om te voorkomen dat affiliates het hele assortiment van Sellvia gaan aanbieden, is het maximaal aantal titels op vijftig gesteld. In 2010, zo blijkt uit het businessplan van Sellvia, moet het bedrijf 2,5 miljoen tijdschriften verkopen via niet minder 12.000 online-verkooppunten.
In Twinkle nummer 10, die deze week is verschenen, leest u meer over Sellvia en zijn ambities.
Ook wij van http://www.wilbro.nl en negen van onze doelgroepwebsites zagen potentie in de online verkoop van tijdschriften via onze websites. Helaas hebben wij een jaar later nog geen enkel teken van leven mogen ontvangen van Sellvia, behalve een automatische e-mail dat ze het te druk hebben met de vele aanvragen. Een gemiste kans dus voor Sellvia, klinkt leuk, maar ik moet het nog zien of het gaat werken.
Remco Brokken
Het artikel over Sellvia uit Twinkle 10-2008 staat op de site. Zie http://twinklemagazine.nl/achtergronden.aspx?navid=2&id=21246