Met de opening van tien webwinkels in voornamelijk consumentenelektronica gaat Deal-Factory de concurrentie aan met Coolblue: 'We zijn vast van plan hen het leven zuur te maken', stellen de initiatiefnemers.
Oud vice-premier Hans Dijkstal opende recentelijk de eerste negen webwinkels van Deal-Factory, waaronder Lcd-deal.com en Pclaptop-deal.com. Een tiende webwinkel, Map-deal.com, gaat later deze maand live. Initiatiefnemers Olivier Chevalier en Jochem Kentgens beseffen dat ze zich zullen moeten onderscheiden van de huidige aanbieders. Dat gaat 'op vele fronten' gebeuren, maar niet op prijs.
Service centraal
Service is het sleutelwoord in de toegevoegde waarde die Deal-Factory denkt te kunnen bieden. Het bedrijf heeft een speciaal 0900-nummer opgezet en via een 'Bel-en Bestel-button' kan de klant aan de hand van de helpdesk het bestelproces doorlopen. Op het eigen YouTube-kanaal Hot-deal.tv zijn video's te vinden waarin fabrikanten inzicht bieden in specifieke producteigenschappen. Verder is veel aandacht geschonken aan de gebruiksvriendelijkheid van de verschillende webshops, aldus de initiatiefnemers.
Volgens Olivier Chevalier zijn meer webshops in de maak en heeft Deal-Factory de ambitie de hele West-Europese markt te bedienen.
Meer over Deal-Factory kunt u lezen in Twinkle nummer 10, die deze week verschijnt.
�We zijn vast van plan hen het leven zuur te maken' Waarom?? zo hoog van de toren blazen? Zorg eerst eens voor een goed lopende shop(s) voordat je dit soort uitspraken doet. Hoeveel van dit soort initiatieven hebben wij hier al voorbij zien komen zonder succes (ik noem een shopbuster.com)
Ik zou als ik hun was eerst maar eens voor een shop zorgen die het doet, stikt van de fouten en plaatjes met rode kruisjes erin. Daarnaast is het assortiment een lachertje, ze kunnen niet eens in de schaduw staan van CoolBlue, laat staan in die van Central Point met geloof ik 350.000 producten
Er is nog steeds niks mis met concurrentie volgens mij. Natuurlijk zullen ze het moeten bewijzen, maar dat ze proberen een concurrent het leven zuur te maken is niks mis mee. ze zeggen volgens mij nergens dat ze beter zijn...toch?
Ik vind het wel verfrissend, een beetje brutaliteit. En bovendien; een extra speler is altijd goed voor de consument! Laat ze elkaar maar de tent uit concurreren.
Nounou niet zo giftig, houdt iedereen scherp wat concurrentie, succes allemaal!
Hebben ze dat 0900-nummer opgezet omdat de site nog niet goed werkt? Bij mij loopt alles vast. Wat is er overigens zo spectaculair aan Hans Dijkstal? Ik snap het eventjes niet.
Pfew, Zeker in Safari lopen testen.
Apple had van het Windows platform af moeten blijven, met een Browser die nooit uit de Beta gehaald had moeten worden.
Schijnheilige reacties allemaal. We weten allemaal hoe we over anderen praten achter gesloten deuren. De Concurrent kan altijd rotten en is altijd slechter, maar zodra er publiciteit bij komt kijken dan poeslief lopen doen. Betuigd eerder van Ballen, dat je zo'n opmerking laat publiceren.
Als ontwikkelaar zeg ik altijd tegen de mensen waar ik mee werk: "Als jij niet van plan bent om het beter en anders te doen dan anderen en niet gelooft dat je beter bent dan anderen, ga dan thuis met je P## lopen spelen"
@Shaman, Wat is er mis met Safari?? Als je website niet goed toegankelijk is voor in mijn geval 5% van mijn bezoekers, laat je hier de eerste punten al liggen.
Verder gaat het mij om het feit dat er hier op Twinkle heel veel grote ideeën gepubliceerd worden en dat daar geen succesnummer bij zitten/hebben gezeten. Ga nu eerst maar de boel op de rails zetten en ga dan roepen dat je de marktleider het leven zuur gaat maken. Niet bij voorbaat roepen en het dan vervolgens niet waarmaken. Met 392 hits op google voor lcd-deal.com 102 voor smartphone-deal.com 10 voor memory-deal.com sta je er nou niet zo goed voor dat je het coolblue moeilijk gaat maken
Ik denk niet dat het een groot succes word. Hierbij een kopie correspondentie met deze winkel, let u vooral op het verschil in de datum tussen vraag en antwoord: ----- Original Message ----- From: Klantenservice DIGICAM-DEAL.COM Sent: Thursday, December 04, 2008 5:37 PM Subject: RE: Panasonic
Nee, het is de niet de Nederlandse versie. Er zit gewoon Panasonic fabrieksgarantie op van 2 jaar. Verder zijn alle modellen exact hetzelfde. Deze toestellen hebben een levertijd van 3 werkdagen!
Klantenservice Deal-Factory.com
DEAL-FACTORY.com Joan Muyskensweg 114 1099CK Amsterdam The Netherlands Tel: 0900-2025093 Mailto: contact@deal-factory.com --------------------------------------------------------------------------------
Van: Hendrik Verzonden: maandag 24 november 2008 9:52 Aan: contact@digicam-deal.com Onderwerp: Panasonic
Is de door u aangeboden Panasonic DMC-FZ28 (Zwart) de Nederlandse versie, dus met Nederlandse handleiding, Nederlands menu en garantie?
Heeft u ze op voorraad? Met vriendelijke groet,
@hendrik....jij werkt duidelijk voor coolblue. tjong jonge wat een kinderachtige mensen werken daar zeg...ongelofelijk. typeert een beetje. zijn jullie bang of een beetje onzeker na de mislukte overname? verzin toch niet van die onzin emails en ga gewoon aan het werk.
Ja, en jij Rick werkt overduidelijk bij Deal-Factory. Zullen we de bijdragen inhoudelijk houden en niet op de man spelen? Ik vind het opvallend dat elk ambitieus initiatief doorgaans direct wordt afgekamd. We zullen over een half jaar 'ns kijken hoe Deal-factory er voor staat.
En prijzen zijn ook nog niet supersterk:
http://www.laptopshop.nl/product/60160/hp-6730s-ku354et.html t.o.v. http://pclaptop-deal.com/shop/product.asp?s=9201C66E5549407A8C639C3A8A8AEE73&pid=765 geeft mij nog geen vertrouwen.
Zeker 10% duurder. Daarna nog 12,50 verzendkosten rekenen wordt een schrijnend gevalletje. :-)
Desalniettemin, ik houdt wel van mensen die een uitdaging niet uit de weg gaan!
Enjoy & Succes.
De domeinnamen deal-factory.nl en dealfactory.nl zijn te koop!
Niet echt een geweldige shop als ik het vanuit interactie en techniek bekijk. Lijkt een ouderwetse OSCommerce shop met checkout schots en scheef. Haal toch die rechterkolem weg bij de checkout en laat een gebruiker duidelijk zien waar ie is ipv in the bottom zo te tonen
Ik snap eigenlijk niet waarom je als bedrijf zoveel investeert in de lancering van wel 10 nieuwe shops (1 shop met 10 categorieen en ieder zijn eigen subcategorieen); waarbij het online kanaal je belangrijkste verkoopkanaal is en dan zo'n "goedkope" oplossing neerzet zonder de laatste en nieuwste opties toe te voegen in webshop land.
iemand al naar de product specs op laptopdeal gekeken. Verre van compleet; er staat niet eens bij welk besturingssysteem! Hebben wel meer van dit soort groot spraak gezien. De tijd zal het leren.
Zelf geven ze aan zich niet op prijs te willen onderscheiden. Maar waarop dan wel? De website rammelt (dat geven ze zelf ook aan met hun Safari opmerking). Ze roepen 'service'. Maar het enige wat ik lees is dat ze een 0900-nummer hebben, dat ze een ChinaDesk hebben die praat met de fabrikanten in China en dat ze willen gaan bezorgen via TNT. Normaals, ik wil niet negatief zijn, maar wat is hier het nieuws?
Er zijn elke dag nieuwe shops die open gaan. Dat zijn nieuwe collega's die we eigenlijk van harte welkom moeten heten, want elke nieuwe shop maakt onze banche weer een stukje volwassener. Toch worden sommig nieuwkomers ronduit vijandig bejegend. Met shopbusters was dat het geval, nu hier weer. Ik vraag me af (ik denk het eigenlijk wel) of dat komt door de manier waarop die nieuwelingen zelf de publiciteit zoeken. Dan is dat dus een verkeerde manier, goede les voor alle volgende nieuwkomers?
@martin: je geeft zelf het antwoord al. Ze zetten zelf de toon. Zodanig profileren t.o.v. de marktleider is een zwaktebod. Hoeveel retailketens riepen niet dat ze Nederland zouden veroveren en waar zijn ze nu: Boots, Argos, li Ning...? De enige vernieuwing zit hem in het Youtube kanaal. De rest van de features is inmiddels geen satisfier maar een dissatifiers geworden voor een webshop. dwz je moet het hebben, je valt op als je het niet biedt.
ik hoor niet bij ze, maar laat de consument nou maar beslissen of het wat wordt. ale reacties komen van mensen die zelf achter het scherm zitten de hele dag. Als ze de publiciteit pakken dan verkoopt het, ook na aggressieve campagnes, ongeaccht de service. Remember Routemobiel? Virgin? Jaap?
Gepruts, bla bla... ohja, vond nog een leuk prijspakkertje!
http://gaming-deal.com/shop/product.asp?s=DED63341F9B842C68DC33D4E756DC7A4&pid=1060
@wim Wat is er nieuw aan het YouTube kanaal? Ik zie alleen gepikte filmpjes met hun eigen leader ervoor. Central Point heeft (zo te zien vanaf 5 mei 2007) een kanaal op http://nl.youtube.com/centralpoint. Overigens krijg ik met IE7 opvallend veel kruisjes in plaats van plaatjes, dus zijn naast Mac gebruikers PC gebruikers op deze site ook ongewenst :-)
Je vraagt je af of dit ook niet wat over twinkle zegt, die dit soort berichten brengt. Immers de nieuwswaarde ontbreekt naar mijn mening. Hoeveel soortgelijkige shops zijn er immers niet. What's new? Betreffen de deal-shops; het allerbeste en de tijd zal het leren.
Ik wens Deal factory alle geluk van de wereld, ik heb zeer slechte ervaringen met cool blue. Voor de prijzen die ze vragen, zou je wat service mogen verwachten, maar Service blijkt totaal afwezig. Slechte garantie afhandeling is tot daar aan toe, maar niet terugbellen, geen afspraken nakomen is echt frustrerend. Voor mij nooit meer een aankoop bij Coolblue!
pfff, jongens wat een haat en nijd. En ook heel gemakkelijk zonder aan te geven in welke business je zelf dan zit. Zoals gezegd: over een half jaar kijken we hoe het er voor staat.
Over publiciteit zoeken: de mannen van Deal-factory zijn uitermate positief over Cooblue, lees het artikel in Twinkle maar. In dit nieuwsbericht zijn er de highlights uitgehaald.
En of het iets over Twinkle zegt: je wilt niet weten over hoeveel 'geweldige' initiatieven we nÃ?Âet schrijven.
@Marieke Het is gewoon kritiek. Die jongen brengen het alsof ze iets nieuws doen. Terwijl je tussen de regels door leest dat ze Coolblue nabouwen. Dat valt gewoon op. Liever hadden we keiharde cijfers gezien. Hoeveel mensen werken er versus Coolblue. Hoeveel investeren ze versus Coolblue. Dan is het spannender dan lezen dat ze Coolblue nadoen en daar mee denken te scoren. Misschien lukt het ze wel hoor, maar het is gewoon niet spannend genoeg zo.
Wat grappig, iemand die vindt dat een website rammelt omdat hij het niet goed doet in een browser die door slechts een paar procent van de bezoekers wordt gebruikt!
Wat ik veel erger vind is het ontbreken van fatsoenlijke zoekmogelijkheden. Je kunt zoeken op een woord, en je kunt een merk aanklikken, maar hoe krijg ik een overzicht van 26" LCD's? Om alle 26" LCD's goedkoper dan 500 euro durf ik al niet te vragen, want als ik zoek op 26" met de gewone zoekfunctie krijg ik "The custom error module does not recognize this error."
Succes Deal-Factory, er is werk aan de winkel!
Het artikel over Deal-Factory uit Twinkle nummer 10 staat inmiddels online. Het is te vinden op http://www.twinklemagazine.nl/achtergronden.aspx?id=21242
Ik had gehoopt dat ze verbeterd waren na al dit reactie geweld, maar helaas. Ik probeerde een laptop te bestellen, maar kreeg 49 euro verzendkosten "voor mijn kiezen"!!
Lage verzendkosten
De prijzen op DEAL-FACTORY.COM zijn altijd inclusief BTW. Houd wel rekening mee dat er nog verzendkosten bijkomen. Voor kleine electronica (GPS, foto & video, MP3, shavers, maps, smartphone, gaming, LED & accesoires) is dit �5,- en voor middelgrote electronica (laptops) is dit � 12,50 en voor grote electronica (LCD-televisies) is dit � 49,50.
Coolblue bakt er alvast niets van. op de site vind je vele loze beloften zoals voor 22u besteld, morgen in huis. Wel... daar komt niets van in huis. Ik heb vorige zondagmiddag iets besteld en betaald. Vandaag, donderdag, heb ik het nog steeds niet ontvangen! De klantenservice kan je ook verre van puik noemen!