Twinkle | Digital Commerce

'Blogs beïnvloeden kopers meer dan sociale netwerken'

2017-05-26
169130
  • [nieuws]
  • 0:58

Buzzlogic_blogs-JupiterBlogs hebben een grotere invloed op het aankoopgedrag van consumenten dan sociale netwerken. Dat stelt BuzzLogic op basis van onderzoek dat het liet uitvoeren door Jupiter Research.

Het aantal regelmatige lezers van blogs is in de afgelopen vier jaar met 300 procent toegenomen, becijfert Jupiter. Deze groep, die minimaal een keer per maand een blog bezoekt, geeft aan relevante content op blogs belangrijker te vinden voor hun aankoopbeslissingen dan de content op sociale netwerksites, waar vooral consumenten meningen over producten uitwisselen.

Zinvol
Precies de helft van alle blog-bezoekers zegt de informatie in blogs zinvol te vinden bij het vergaren van aankoopinformatie. De lezers gaan bij voorkeur bij blogs te rade voor informatie over technische producten (31 procent), gevolgd door producten op het gebied van media en entertainment (15 procent). Ook voor informatie over games, speelgoed en sportartikelen (14 procent), reizen (12 procent), auto's (11 procent) en gezondheid (10 procent) worden blogs van toegevoegde waarde geacht.

Niche
Over het algemeen geldt dat de invloed die een blog uitoefent op het koopgedrag van zijn lezer, groter wordt naarmate het blog meer in een niche opereert.

Bron: Retailerdaily.com