Zomoto, het internetbedrijf dat zich richt op de automotive sector, is van plan een webwinkel te beginnen voor de verkoop van goedkope auto's.
Dat heeft directeur Marque Joosten laten weten aan Fem Business. Volgens de voormalige CEO van huizensite Funda is het traditionele verkoopkanaal voor auto's niet efficiënt genoeg: 'Voor kleine, goedkope auto's van 8000 euro ga je geen nieuw, fijnmazig dealernetwerk opzetten.'
Aziatische merken
Joosten doelt met name op de Europese entree van goedkope Aziatische merken als Cherry en Brilliance. Hij zegt met de opening van een webwinkel te wachten tot de Europese beschermingsconstructies voor dealers zijn verdwenen en voorziet een situatie waarin kopers een proefrit kunnen maken in een centraal 'experience-center', waarna ze de auto online kunen bestellen.
Uitbreiding
Een webwinkel voor nieuwe auto's betekent de volgende stap in de uitbreiding van Zomoto, dat werd opgezet als gelijknamige zoeksite. Eind september lanceerde het bedrijf de portal Auto.nl. Ook verwierf het een minderheidsbelang in de populaire nieuwssite Autoblog.nl.
Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
Zomoto wil nieuwe auto's verkopen online
Je kunt niet meer reageren op dit artikel.