Twinkle | Digital Commerce

Update Pinterest koppelt meer productinformatie aan pins

2017-05-27
180101
  • 1:09

Pinterest heeft een update doorgevoerd, waardoor extra informatie aan pins kan worden toegevoegd. Webwinkeliers kunnen onder productafbeeldingen op het sociale netwerk onder meer prijs- en voorraadinfo kwijt.


Volgens een woordvoerder van het sociale medium kunnen bedrijven gerichter adverteren door specifieke productinformatie aan de consument te tonen. Dankzij de update linken de afbeeldingen in de pins niet meer alleen naar de bron, maar kan er extra relevante informatie als recepten, filmrecensies en prijsinformatie voor producten worden toegevoegd onder de afbeelding.

Prijs en voorraad
Onder andere retailers als eBay, Target, ModCloth en Sony zijn door Pinterest benaderd om de update als eerste door te voeren voor zijn pins, schrijft Mashable. Webwinkeliers kunnen onder de afbeelding van bijvoorbeeld een kledingstuk uit hun shop de klant informatie gaan bieden over de prijs en beschikbaarheid (verkoopadressen en voorraden).

Volgens Pinterest zorgt de update er straks voor dat bezoekers van het medium sneller relevante informatie verkrijgen dan momenteel het geval is. Gebruikers kunnen bijvoorbeeld een productpin opslaan in hun newsfeed, waarna Pinterest aan de hand van de extra informatie gerelateerde pins in de feed toont.

Vanuit mobiele app
Naast de update voor productinformatie rolt Pinterest een nieuwe service uit waarmee gebruikers straks ook vanuit externe mobiele apps kunnen ‘pinnen’. De ‘pin it’-button wordt als eerste toegevoegd aan de apps van Etsy, Fotopedia, Jetsetter en ModCloth.