Twinkle | Digital Commerce

10 tips voor de ‘Over ons’-pagina

2017-05-28
180101
  • 2:58

De ‘Over ons’-pagina van een webshop is erg belangrijk. Consumenten bekijken hier wat de identiteit van uw webshop is en ze beoordelen of u een betrouwbare partij bent. Het is dus zaak om de informatie op deze pagina in orde te hebben. In dit artikel vindt u tien tips om dit te doen.

1.       Wees eerlijk
Op de ‘Over ons’-pagina heeft u de mogelijkheid om uw bedrijf voor te stellen aan de consument. Beschrijf op een eerlijke manier hoe uw shop is opgericht, wat uw bedrijf in het verleden heeft meegemaakt en hoe u eventuele problemen te boven bent gekomen. Het is daarbij niet belangrijk om uw bedrijfswaarden uit te dragen. Beschrijf op een begrijpelijke manier wat uw doel is, welke producten u verkoopt en wat uw toekomstplannen zijn voor deze producten.

Reebok doet dit bijvoorbeeld als volgt:
 

2.       Gebruik dezelfde toon
Het is belangrijk om ook op de ‘Over ons’-pagina dezelfde tone of voice te gebruiken als in al uw andere communicatie naar de klant toe. De tone of voice betreft niet zozeer uw woordgebruik, maar de ‘toon’ waarop u schrijft. Dit geeft uw webshop een eigen persoonlijkheid.

Bekijk eens de tone of voice van Sony:

 

3.       Introduceer uw medewerkers
Om uw webshop nog meer een gezicht te geven, is het verstandig om uw medewerkers op de ‘Over ons’-pagina voor te stellen. Vertel bijvoorbeeld uit wie het team bestaat en wat de achtergrond van elk teamlid is. Voor welke vragen/opmerkingen kan de consument bij wie terecht?

Spyder heeft een teamfoto op zijn ‘Over ons’-pagina staan:
 

4.       Laat fans spreken
Veel webshops hebben een aparte pagina waarop zij vaste klanten over het bedrijf laten spreken om zo nieuwe klanten te overtuigen om te kopen. Deze informatie kunt u ook kort terug laten komen op uw ‘Over ons’-pagina. Een korte quote van een klant kan bijvoorbeeld uw betrouwbaarheid al sterk doen verhogen.

Paychex heeft een link op zijn ‘Over ons’-pagina staan met daarachter uitspraken van vaste klanten:
 

5.       Gebruik foto’s en video’s
Naast tekst kunt u ook foto’s en video’s gebruiken om uzelf voor te stellen aan de consument. Zorg er wel voor dat deze beelden relevant zijn voor de informatie die u op de ‘Over ons’-pagina hebt staan. Coolblue presenteert zich bijvoorbeeld in een video. http://www.coolblue.nl/over-coolblue

6.       Contact
Zorg ervoor dat consumenten contactinformatie op uw ‘Over ons’-pagina kunnen vinden. Dit kan een algemeen telefoonnummer of e-mailadres zijn, maar ook het juiste nummer of mailadres van een afzonderlijke medewerker of afdeling.

Williams-Sonoma heeft een ‘contact us’-link op zijn ‘Over ons’-pagina:
 

7.       Zorg voor social mediabuttons
Consumenten willen informatie graag kunnen delen, zo ook uw ‘Over ons’-pagina. Zorg dus ook op deze pagina voor buttons van bijvoorbeeld Facebook en Twitter. Klanten kunnen u op deze social mediakanalen dan eenvoudig promoten.

Op de ‘Over ons’-pagina van Office Depot staan bijvoorbeeld wat social mediaknoppen:
 

8.       Eenvoudig vindbaar
Uw ‘Over ons’-pagina moet zo eenvoudig mogelijk te vinden zijn. Zorg dus voor een link op een gemakkelijk vindbare plek in uw webshop. Dit kan bijvoorbeeld onderaan de pagina of in het hoofdmenu.

A Book Apart heeft een link naar de ‘Over ons’-pagina opgenomen in het hoofdmenu:
 

9.       Geen template
Er bestaat geen one size fits all concept voor de ‘Over ons’-pagina. Neem dus niet klakkeloos een pagina over van andere partijen, maar maak een persoonlijke ‘Over ons’ die de personaliteit van uw webshop weergeeft.

10.   Update
Consumenten willen de nieuwste informatie over uw webshop lezen. Update uw ‘Over ons’-pagina dan ook geregeld zodat deze in lijn is met de producten die u verkoopt en de acties die u heeft lopen.
 
Bron: Entrepreneur.