De nieuwe website van Wehkamp.nl is live. Naar aanleiding van de lancering legde Twinkle vijf vragen voor aan CEO Paul Nijhof.
Wat zijn de belangrijkste veranderingen?
'De aandacht is veel meer op de content, het product komen te liggen. Dat is in de eerste plaats gerealiseerd door de website veel rustiger te maken in kleurstelling, opbouw en typografie. Daarnaast hebben de beelden zelf een metamorfose ondergaan. In een half jaar tijd zijn alle producten op Wehkamp.nl opnieuw gefotografeerd. Tenslotte hebben we een zoomfunctie toegevoegd die bezoekers de kans biedt producten tot in het kleinste detail te bekijken.'
Waarom lanceren jullie de nieuwe website juist op dit zomerse en daarmee relatief rustige moment?
'In de retail is het geen rustig moment, maar juist de start van het nieuwe seizoen.'
Hoe is de gebruiksvriendelijkheid van de nieuwe site getest?
'De nieuwe website is onderworpen aan een uitgebreide usability test, gecombineerd met eye-tracking. Consumenten met verschillende achtergrond en ervaring hebben de site grondig doorlopen en beoordeeld op gebruiksvriendelijkheid. De respondenten waren zeer enthousiast over de nieuwe website en met name over de frisse uitstraling ervan. Veel gehoorde termen: duidelijk, rustig, overzichtelijk en mooi.'
In hoeverre is Wehkamp.nl nu beter voorbereid op de toekomst?
'Wehkamp.nl heeft zich tot doel gesteld een nog sterker merk te creëren en meer consumenten vaker te verleiden tot het kopen van producten. De nieuwe merkidentiteit van Wehkamp.nl, met de waarden actueel, verrassend, eigenzinnig en betrokken, komt vanaf vandaag tot uiting in alle media die we inzetten. Uiteindelijk proberen we de omzet en winstgevendheid sterk te laten groeien.'
Er komt een 'ander soort catalogus', zei Roelof Jousma onlangs in Adforesult. Kunt u aangeven wat er op dit punt gaat veranderen?
'Ook de gids van Wehkamp.nl heeft een totale metamorfose ondergaan. Net als op de site is de nadruk daarin veel meer op het product komen te liggen. Het medium moet vooral inspireren. De beelden moeten verrassen en verleiden tot een bezoek aan Wehkamp.nl. Deze gids gaat naar al onze klanten. En binnenkort zal heel Nederland kennismaken met de nieuwe identiteit van Wehkamp.nl.'
Lekker gebruiksvriendelijk?? Open de website maar eens in Firefox. alles schots en scheef. Minpunt!
Klopt ja, op Firefox op de Mac ziet het er niet fraai uit. Blijft toch lastig, zelfs bij dit soort grote partijen.
Hm, bij mij doet de site het prima in Firefox (Mac). Wat is er precies schots en scheef?
@Milan, Ik zie dat het ook nog aan de versie Firefox ligt, in 2.0.0.16 is er niets aan de hand. Jammer dat zo'n grote partij, toch een icoon voor de Nederlandse thuiswinkel markt het niet voor elkaar krijgt.
Eigenlijk is alles schots en scheef. Ik heb in het verleden al 'ns een discussie gevoerd met Wehkamp omdat bepaalde onderdelen (bestellen bijvoorbeeld, niet onbelangrijk) van de site niet goed werkten op de Mac. Ik kreeg de indruk dat het niet heel veel prioriteit heeft.
De fotografie is geweldig. Vooral bij dit soort webshops gaan we meer naar de beleving dan alleen het kopen. Het gevoel wat men vroeger met de catalogus op de bank had, moet nu gecreeerd worden op de webshop. Wel vraag ik mij sterk af waarom Wehkamp in korte tijd 2 nieuwe websites heeft gelanceerd.
Oef wat is het weer een rasistische site geworden vol heel foute symboliek! Brr... mijn advies niet naar kijken! Geen blik!
Dat moet je toch even uitleggen, Jan. Welke symboliek?
Mijn website Media Homeservice is al een aantal jaren duidelijk, rustig en overzichtelijk.Volgens mij ook in Firefox.Maar daar wordt nooit over geschreven.Gelukkig krijg ik wel complimenetne van mijn klanten. Mvg Harmen
Nou dat hebben we geweten wehkamp live.... dus gelijk iets besteld; een airco, betaald met ideaal. als je hem voor 2200 uur besteld de volgende dag in huis. dat leek mij top. Echter, dat was het niet. Pas na de betaling bleek het ineens 6 werkdagen te zijn. En wat denk je... na 5 dagen kreeg ik een SMS uw pakket wordt morgen bezorgd tussen 3 en 7 uur. Maar ze moeten nu nog komen en het is inmiddels bijna 14 dagen later. bij commentaar van mij werd gewoon gezegd dat ik niet thuis was.... Schandalig. Zoiets mag niet voorkomen. Wehkamp ? waardeloos !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!