Twinkle | Digital Commerce

"Opwaardeerwinkel" start reclameoffensief

2017-05-26
170130
  • [nieuws]
  • 0:53

De site Opwaarderen.nl probeert via een grootscheepse reclamecampagne binnen tien maanden de grootste webwinkel van Nederland te zijn. De winkel zou Bol.com in aantallen transacties moeten overtreffen.

Op Opwaarderen.nl, dat een site is van het Rotterdamse bedrijf Alphacomm, kunnen internetters hun prepaidbeltegoed opwaarderen, ongeacht welke provider. De site verwerkt tussen de 80.000 en 100.000 transacties per maand. In februari 2009 wil het bedrijf op 500.000 tot 600.000 transacties zitten.

Volgens Alphacomm-oprichter Huub Sparnaay is de markt groot genoeg. 'Er worden in Nederland per maand zeven miljoen prepaidkaarten gekocht. Een prepaidbeller koopt gemiddeld één keer per maand een nieuwe kaart. Wat we nu met de site willen doen is het distributiekanaal verschuiven van de retail naar internet.'

Toch bestaat Opwaarderen.nl al ongeveer vijf jaar. 'Nu is de markt klaar voor de verschuiving naar opwaarderen via internet en dus hebben we besloten om een grootscheepse reclame op te zetten', meent Sparnaay. Tot februari 2009 wordt elke zes maanden een nieuwe reclamecampagne gestart die per fase ruim zeven ton mag kosten.