Mensen die hun auto parkeren in een bepaalde parkeergarage in Eindhoven, kunnen via Bluetooth kortingsbonnen en aanbiedingen op hun mobiele telefoon ontvangen. Voorlopig gaat het om een proef die drie maanden duurt.
Bezoekers van de P1 Parking in Eindhoven ontvangen bij de uitgang van de parkeergarage via Bluetooth een bericht, ten minste als ze Bluetooth hebben ingeschakeld. In het eerste bericht wordt toestemming gevraagd om een kortingsbon te sturen. Gaat de bezoeker daarmee akkoord, dan kan hij een virtuele kortingsbon met een aanbieding of een wallpaper voor zijn mobiele telefoon ontvangen.
Winkels die aan deze proef meedoen, zijn onder meer Selexyz, MediaMarkt, Belcompany, Toys 'r Us, Pathé, winkelcentrum Heuvelgalerie en CocaCola. De proef met dit marketingconcept duurt nog tot eind juni.
Volgens de uitbater van de parkeergarage krijgen winkeliers op deze manier de kans om potentiële klanten direct te benaderen met een concrete aanbieding. 'Als je weet dat zo'n 50 procent van de omzet in de retail wordt gegenereerd door klanten die met de auto komen, dan weet je ook dat deze klant dus erg belangrijk is', stelt P1-directeur Friso Hylkema.
Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
Winkeliers Eindhoven testen mobiele kortingsbonnen
Je kunt niet meer reageren op dit artikel.