KLM heeft in samenwerking met leverancier van interactieve online & self service search applicaties Q-go op zijn homepage een zoekfunctie ingebouwd waar bezoekers in eigen woorden en hele zinnen een vraag kunnen stellen. Naast de vele serieuze vragen die KLM hiermee beter kan beantwoorden, bleken de klanten ook vreemde vragen te stellen. Q-Go stelde een top 5 samen.
- Wat kost het om een sjoelbak mee te nemen van Schiphol naar San Francisco?
- Geldt er een toeslag voor het gebruiken van KLM-zuurstof?
- Ik heb nog nooit gevlogen; zou ik vliegangst hebben?
- Waar moet ik naar toe op vakantie; heeft u tips?
- Kan ik in de business class jeans dragen?
'Door de semantische technologie achter onze applicatie snappen we als geen ander allerlei variëteiten van vragen', zegt Marcel E. Smit, CEO van Q-go. 'Alle vragen die klanten online stellen, komen automatisch in een management rapportage. Dit geeft KLM inzicht in de werkelijke vraag van de online bezoeker.' Voor KLM leidt dit tot lagere kosten en een hogere online omzet omdat koopsignalen beter worden geïnterpreteerd. Bovendien kan KLM door analyse van de gebruikte zoektermen haar websiteteksten en -structuur aanpassen aan de zoekstijl en informatiebehoeftes van haar bezoekers.
Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
Kan ik in de business class jeans dragen?
Je kunt niet meer reageren op dit artikel.